Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den. 21. listopadu 2016 jsem reklamoval u společnosti Lenovo svůj notebook, který má ještě rok záruku. Blíží se konec třicetidenní lhůty na vyřízení reklamace a stále nemám žádné informace, co s mým notebookem je. Brouzdal jsem po internetu jak to je, když uplyne 30 dní ode dne, kdy k reklamování došlo a v ten moment mám prý možnost odstoupit od smlouvy. Bohužel jsem notebook kupoval na Alza.cz, která reklamace této kategorie řeší přes společnost Lenovo. Po několika telefonátech do Lenova jsem byl srozuměn s tím, že si 21.11.2016 přijede kurýr společnosti DPD pro mou zásilku. Po bádání jsem zjistil, že servis neprovádí samotné Lenovo, nýbrž společnost Arvato. Jak mám tedy uplatnit právo na odstoupení od smlouvy, když jediný doklad o reklamaci, který mám je email, kde mi DPD oznamuje čas a datum, kdy si pro zásilku přijedou a k tomu mi poslali ještě kontrolní sms zprávu? Mohu se nějakým způsobem dopracovat k vrácení peněz, když nemám doklad o zahájení reklamace? Děkuji, Tomáš Ticháček.
Otázku poslal/a: , 20. 12. 2016 12:55
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající (tedy společnost Alza.cz) má povinnost Vám při uplatnění reklamace vystavit reklamační protokol, ve kterém Vám potvrdí den přijetí zboží. Pokud tuto svou povinnost nesplní, dopouští se správního deliktu, za který mu Česká obchodní inspekce může uložit pokutu. Reklamaci byste měl vždy uplatňovat u prodávajícího. Jen v případě, že prodávající určí k opravě jinou osobu (například autorizovaný servis), je možné reklamaci uplatnit tam. V takovém případě by Vám měl reklamační protokol vystavit servis. Zdůrazňujeme však, že mezi Vámi a servisem neexistuje žádný právní vztah. Případné odstoupení od smlouvy byste tak musel adresovat přímo prodávajícímu. Potvrzení od přepravce o převzetí zásilky by mělo být pro účely určení počátku běhu záruční lhůty dostačující. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 12. 2016 14:47
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více