Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, Rád bych se dotázal, co v této chvíli mohu ještě dělat a zda-li není už pozdě.Reklamoval jsem 3x úspěšně svůj mobilní telefon, závady však byli různé, pro odstoupení od kup.smlouvy jsem tedy potřeboval 4 různé.A zde vznikl problém.Vše sem nahlásil, přinesl dokumentaci a vše potřebné.Prodavač však pochybil a špatně vyplnil reklamační dokument, kde žádal jen o opravu jednotky. Před podepsáním jsem se ho na to dotazoval, zda li to nemá vyplnit a říkal že je to jedno, že se to řeší až když bude oprava vyřízena servisem. Stalo se, oprava byla uznána.Poslali nový kus(nezabalený,bez krabičky atd).Na prodejně jsem žádal odstoupení od smlouvy, ale prý bylo špatně vyplněno, že mi nevěří a že jediná má možnost je si ho převzít.Převzal jsem tedy. Prodavač se omlouval, uprosil mě a říkal že zná závady,které v servisu nepoznají a že to tam pošleme za týden a celé zachráníme.(mám audio nahrávku)Poslali jsme to tedy a nyní přišla zpráva že to nebylo uznáno.Je nějaká možnost se ještě bránit?
Otázku poslal/a: , 29. 12. 2016 21:27
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ustanovení § 2169 občanského zákoníku předpokládá, že spotřebitel musí mít právo volby, pokud mu náleží více zákonných nároků. Vzhledem k tomu, že oprávněnost jednotlivých nároků nemusí být zjevná již v okamžiku uplatnění reklamace, lze z toho vyvozovat, že právo odstoupit od smlouvy Vám náleží i přesto, že jste tento nárok nevznesl již při uplatnění reklamace. Vzhledem k tomu, že prodávající neprováděl na své náklady žádnou opravu, nemůže namítat ani to, že mu Vaším nestandardním postupem vznikla škoda. Bohužel však již nyní neprokážete, co Vám řekl pracovník prodejny při uplatnění reklamace. Příště proto trvejte na bezpodmínečném uvedení Vámi zvoleného nároku v reklamačním protokolu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
30. 12. 2016 18:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více