Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, chtěl bych vás poprosit o radu. 23.11.2013 jsem si zakoupila za cca 2000 Kč kozačky s tím, že mi kvalitní obuv déle vydrží. Jsou to mé druhé boty a nosila jsem je spíše výjimečně, neboť jsou hodně zateplené a zimy byly mírné. I přes to jsem při úklidu obuvi 30.4.2015 (po dvou zimách) zjistila, že jsou obě podešve rozlepené. Reklamace byla vyřízena opravou. Letos jsem zjistila, že podešev u pravé boty je opět rozlepená úplně ve stejném místě. Obuv jsem zanesla k reklamaci, neboť jsem předpokládala, že záruka dva roky se vztahuje na provedenou opravu, i přes to, že obuvi jako celku záruka vypršela. Reklamovala jsem tedy podruhé stejnou vadu, která byla v minulosti opravena. Prodávající mi sdělila, že jde o spotřební zboží, vady se dají po 4 letech předpokládat a v záruce už dávno obuv není a reklamace je neoprávněná. I přes to vyplnila reklamační list s popisem rozlepené a řekla, že se mám zastavit za 30 dní. Je můj předpoklad správný, nebo má pravdu prodávající a na záruční opravu nemám nárok? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 30. 12. 2016 20:42
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Bohužel je pravdou, že dle zákona lze spotřební zboží reklamovat pouze do 2 let od jeho převzetí. Ve Vašem případě tak záruka již uplynula. Je třeba rozlišovat záruční opravu od té mimozáruční. Oprava jako způsob vyřízení reklamace nepředstavuje samostatnou službu, kterou byste na základě zvláštní objednávky čerpala, ale jedná se o zákonnou odpovědnost prodávajícího za nesplnění povinnosti dodat bezvadné zboží. Proto zde nebude možné aplikovat zákonná ustanovení vztahující se na smlouvu o dílo, podle kterých byste mohla nesprávně provedenou opravu reklamovat ve dvouleté lhůtě. Zdůrazňujeme, že i záruční opravu je prodávající povinen provést s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Tento názor vyjádřil Nejvyšší soud ČR ve svém stanovisku sp. zn. Cpj 40/82. Domníváme se však, že po takto dlouhé době již bude obtížné prokázat, že vada vyskytující se na zboží je následkem nesprávně provedené opravy. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 1. 2017 13:26
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více