Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, nechala jsem reklamovat běžecké boty, protože se na pravé botě v místě malíčku udělala díra. Na levé botě už byla náznakem taktéž vidět. Ve vyjádření reklamační oddělení udává: „Nejedná se o vadu či sníženou kvalitu materiálu určenou pro tuto kategorii výrobku. Reklamovaná závada je způsobena mechanickým poškozením (roztržením) způsobeným uživatelem, na které se nevztahuje oprávněnost reklamace. V žádném případě se nejedná o výrobní ani technologickou vadu výrobku. Reklamovaná závada též souvisí se správným užíváním, údržbou a ošetřováním daného výrobku. Reklamace navíc nebyla uplatněna včas (ihned po zjištění) a dalším užíváním se závada rozšířila natolik, že se stala zcela neopravitelnou.“ Opětovně jsem boty zaslala s nesouhlasem tohoto vyjádření a opět byla reklamace zamítnuta. Jedná se o běžecké boty, které ani jednou nebyly použity v terénu, pouze na asfaltovém či plastovém hřišti v průběhu sedmi měsíců. Boty byly reklamovány po deseti měsících od zakoupení. Díra v botě se nezvětšila o zjištění, když se jednoduše roztrhla. V obchodě, kde jsem obuv koupila, už před rokem příbuznému taktéž neuznali reklamaci vycházkové obuvi. Zajímavé je, že v jiných obchodech se ani nepodívají na závadu a ihned vrací peníze. Pro srovnání boty stály 1499 Kč, dnes je seženu za 800 Kč a méně. Běžecké boty potřebuji už vyšší kvality a nové mě stály o dva tisíce více. Tudíž pro uznání reklamace chci udělat maximum. Chci se tedy zeptat, jestli se v tomto případě dá jakkoli pokračovat, nebo jestli jsem vyhodila peníze rovnou do koše. Předem děkuji za jakoukoli odpověď a přeji hezký den.
Otázku poslal/a: Patricie , 17. 1. 2017 11:59
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající reklamaci zamítl a písemně odůvodnil, ale Vám důvody zamítnutí nepřipadají příliš přiléhavé na danou situaci, můžete se obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté budete rozporovat rozhodnutí prodávajícího. Vyjde-li posudek ve Váš prospěch, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/znalci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
20. 1. 2017 15:14
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více