zamítnutí vrácení peněz

Jestli mohu ještě reagovat na naší konverzaci: Dobrý den, koupila jsem si v kamenném obchodě Tesco tiskárnu, doma jsme vyzkoušeli a bohužel nefungovala, tak jsme se rozhodli ji vrátit s tím, že chceme vrátit peníze. Odmítli nás s tím, že paní na informacích končila směnu a řekla nám, ať přijdeme druhý den. To jsme to neřešili, i když manžel kvůli tomu skončil dřív v práci. Přišli jsme druhý den a paní na informacích nám vrácení peněz zamítla, že nám to prý může poslat jenom na reklamaci. Já ale potřebuji tu tiskárnu kvůli práci a nechce se mi čekat 30 dní na vyřízení reklamace, mám si tedy koupit tiskárnu novou, když ji nutně potřebuji k práci, ale co pak budu dělat s tou, co mi pošlou z reklamace? Také jsem dříve dělala na reklamacích a vždy jsem vrátila peníze nebo vyměnila zboží a nebo poslala na reklamaci to, co si zákazník zvolil. Děkuji za odpověď. Dotaz poslal/a: HNikola, 02. 02. 2017 09:23 Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Odstoupit od smlouvy, aniž by bylo nutné uplatnit reklamaci, lze jen v případě, že zboží zakoupíte distančním způsobem (přes telefon či online) nebo mimo obchodní prostory podnikatele (například na předváděcí akci). V ostatních případech není povinností prodejce vrátit peníze bez provedení reklamačního řízení. Budete tedy muset vyčkat na vyřízení reklamace. Odstoupit od smlouvy však můžete jen v případě, že vada na zboží bude neodstranitelná a nebude možné Vám jej vyměnit ani za nový kus. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest Špatně jsem tedy pochopila občanský zákoník viz: § 2106 (1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, b) na odstranění vady opravou věci, c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo d) odstoupit od smlouvy. (2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. (3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107. Moc děkuji a přeji hezký den. S pozdravem HNikola.

Otázku poslal/a:  , 2. 2. 2017 14:07

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud ve vztahu k prodávajícímu vystupujete jako spotřebitelka, použije se na Vás speciální úprava, kterou naleznete v § 2169 občanského zákoníku, nikoliv ustanovení, které citujete. K tomu doplňujeme, že i v případě aplikace § 2106 občanského zákoníku probíhá klasické reklamační řízení, v rámci kterého může prodávající posoudit svou odpovědnost za vady (může reklamaci i zamítnout). I v takovém případě tedy musí kupující vyčkat na rozhodnutí prodávajícího, avšak v tomto případě není prodávající omezen 30 denní lhůtou k vyřízení reklamace, jako je tomu v případě spotřebitelských smluv. Nadto lze konstatovat, že definice podstatného porušení smlouvy, kterou nám občanský zákoník nabízí, je velice vágní. Ustanovení § 2002 odst. 1 říká, že „podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není“. Pokud se tedy s prodávajícím nedohodnete na tom, zda se jedná o podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, je třeba vycházet z toho, že porušení je nepodstatné. Závazný názor v takovém případě může vyjádřit pouze soud. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

2. 2. 2017 18:30

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

31. 5. 2010 | František Mašek

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

13. 5. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

5. 5. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

12. 4. 2010 | František Mašek

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

2. 4. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.

Jak vás obchody klamou při výprodejích

1. 4. 2010 | Světlana Rysková | 3 komentáře

Jak vás obchody klamou při výprodejích

Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

4. 3. 2010 | František Mašek | 251 komentářů

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

24. 2. 2010 | František Mašek | 27 komentářů

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

19. 2. 2010 | František Mašek | 4 komentáře

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

28. 12. 2009 | Petr Kučera

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

10. 12. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

11. 11. 2009 | Věra Tůmová

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti v našem kvízu. Po jeho vyplnění se ihned dozvíte správné odpovědi i odkaz na více informací.

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

9. 11. 2009 | Věra Tůmová

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.

PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů

4. 11. 2009 | Věra Tůmová

PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů

Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení horního limitu doporučovat. Kdo tak neučiní, některé banky to udělají za něj.

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.

3. 11. 2009 | Věra Tůmová | 5 komentářů

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.

Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services