Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Hezký den, koupila jsem na internetu zboží a nyní jej chci z důvodu závady reklamovat. Vím, že v takovémto případě poštovné, které budu platit, hradí prodejce. Nicméně nikde se nemohu dočíst, zda je mi prodejce povinen vrátit i poštovné, které jsem již zaplatila, tedy to směrem ke mně? Např. zboží stálo 100 Kč a poštovné 50 Kč. Je mi prodejce povinen vrátit 150 Kč (+ poštovné, které budu platit, jakmile zboží zašlu na reklamaci), nebo mi vrátí jen 100 Kč za zboží? Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 9. 2. 2017 9:13
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Otázku poštovného při odstoupení od smlouvy po úspěšné reklamaci zákon výslovně neřeší. Lze se však domnívat, že byste se vrácení nákladů na dodání zboží, zaplacených spolu s kupní cenou, mohla domáhat z titulu náhrady škody vzniklé vadným plněním prodávajícího. Nadto lze konstatovat, že pokud zákon přikazuje prodejci tyto náklady spotřebiteli vrátit v případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, tím spíše by je měl vrátit, jestliže porušil svou povinnost dodat bezvadné zboží. Je však třeba přihlédnout i k účelu tohoto ustanovení, kterým je zbavit spotřebitele povinnosti nést náklady na dodání v případě, že ze zakoupené věci v konečném důsledku nemá žádný užitek. Pokud tedy reklamujete teprve po delší době, během níž Vámi zakoupená věc sloužila svému účelu, kloníme se spíše k názoru, že uhrazením služby dodání zboží Vám škoda nevznikla. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
9. 2. 2017 17:38
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více