Problémy s použitou domácí pekárnou a boj o vrácení peněz

Dobrý den,od dcery jsem dostala k vánocům jeden rok starou domácí pekárnu. Zakoupila jí přes inzerát jako "nepoužívanou". Po rozbalení jsem se zhrozila - pekárna špinavá, víko rozviklané, pečící nádoba uvnitř silně poškrábaná a zvenku má šedý nepřirozený povlak, na který jsem coby alergička okamžitě začala "reagovat". Pravděpodobně nějaké zoxidování. Silné poškrábání bylo způsobeno špatným zabalením pekárny na přepravu (těžké pečící háky byly volně vloženy do pečící nádoby) a šedý povlak je dle posudku výrobce způsoben vlhkem. Navíc jsem k pekárně neobdržela prodejní paragon. Neprodleně jsem tedy kontaktovala paní prodávající, že je pekárna závadná a nepoužitelná, že kolem ní nemohu ani projít, že jí chci vrátit. Paní mi tvrdí, že je odzkoušená, nepoškozená, že zboží nechce ani náhodou vrátit. Ať pekárnu tedy prodám, že ona se obrací na právníka. Právník mi drze napsal, že neodpovídá za vady, které vznikly mým používáním! Požádala jsem je o fotky pekárny před odesláním (paní tvrdila, že je má jako důkaz). Ale ani jeden na mé emaily vůbec nereaguje. Před měsícem jsem požádala jistou společnost o pomoc ale do dnešního dne se taktéž neozvali. Hledám na internetu rady, jak bych v tomto případě měla postupovat, ale všude se píše jen o zboží novém - z obchodu. Mám, prosím, naději na vrácení peněz? Děkuji, s pozdravem Jana

Otázku poslal/a:  , 24. 2. 2017 21:26

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nevzdáte-li se z pozice kupujícího svých práv z vadného plnění předem a v písemné formě (jak vyžaduje § 1916 odst. 2 občanského zákoníku), pak můžete dle § 2112 odst. 1 občanského zákoníku uplatňovat práva z vadného plnění po dobu dvou let od převzetí zboží. Představuje-li vada podstatné porušení smlouvy, můžete žádat bezplatnou opravu, výměnu či přiměřenou slevu z kupní ceny nebo můžete od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Domníváme se, že ve Vámi popisovaném případě by se o podstatné porušení smlouvy mohlo jednat. Zašlete proto zboží prodávající nazpátek a žádejte vrácení kupní ceny. Je pravdou, že prodávající neodpovídá za běžné opotřebení a mechanické poškození, které si kupující způsobí sám. Pokud jste však vady vytkla ihned při převzetí, nebude zřejmě prodávající schopna prokázat, že jste vady způsobila sama, a to zejména u těch vad, které spočívají v dlouhodobějším působení vnějších vlivů (vlhka apod.). Za tímto účelem si můžete nechat vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/znalci. Cenu posudku lze v případě oprávněné reklamace požadovat po prodávajícím jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

27. 2. 2017 12:41

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Změny od července: čekají v práci, spoření i v jednání s úřady

28. 6. 2024 | Kateřina Hovorková

Změny od července: čekají v práci, spoření i v jednání s úřady

Novinky v benefitech, penzijním spoření nebo příspěvku na péči. Ale i digitální plná moc, občanka v mobilu a odpouštění dluhů. Polovina roku přináší v osobních financích hodně změn. Tady je přehled.

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

24. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 4 komentáře

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.

Za zapomenutý mobil tučné výkupné. Co dělat, když vás taxikář vydírá

21. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Za zapomenutý mobil tučné výkupné. Co dělat, když vás taxikář vydírá

Cestování alternativní taxislužbou se může nečekaně prodražit, ukázaly dva nedávné incidenty. V obou případech si cestující v autě zapomněli mobilní telefon a řidiči za jeho vrácení požadovali tisícové částky.

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

18. 6. 2024 | Pavla Adamcová

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

11. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane fungovat.

Jste zranitelný zákazník? Část odběratelů elektřiny ochrání zákon

3. 6. 2024 | Kateřina Hovorková | 1 komentářů

Jste zranitelný zákazník? Část odběratelů elektřiny ochrání zákon

Od července budou moci odběratelé elektřiny požádat o statut zranitelného zákazníka. Nakonec ovšem pomoc státu míří jen k úzké skupině zdravotně znevýhodněných lidí. Navíc novela energetického zákona počítá jen s minimální ochranou.

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

23. 5. 2024 | Petr Kučera

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

17. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

16. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. 

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

23. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený e-shop, ale přitom jen zprostředkují doručení z Číny. Chlubí se falešným oceněním od zákazníků. Přesto na ně Česká obchodní inspekce nedosáhne. Nezatlačila na ně ani Heureka, jejíž značky zneužívají. Ani féroví konkurenti sdružení v Asociaci pro elektronickou komerci.

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

19. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Parlament schválil novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment totiž zneužily výjimku, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky.

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři

10. 4. 2024 | Petr Kučera

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

3. 4. 2024 | František Nonnemann

Kdy je půjčka neplatná? Soudy řeší, jak moc velká chyba vadí

Než vám půjčí, musí banka nebo úvěrová společnost prověřit, jestli dokážete splácet. Když při tom udělá chybu, může být smlouva prohlášená za neplatnou. Záleží ale na tom, jestli jde o malichernou, nebo vážnou chybu, zdůraznil nedávno Nejvyšší soud.

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.

Stránka 1/24

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services