Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Dobrý den, chtěla bych poradit, jak mám postupovat: dne 12. 12. 2016 jsem do servisu odnesla tablet, který si tam nechali na posouzení a stanovení cenové nabídky. Dne 15. 12. jsem obdržela e-mail ohledně zjištěné závady a cenové nabídky: výměna dílu 2 700 Kč + diagnostika 250 Kč (v případě, že nedojde k akceptaci nabídky). S nabídkou jsem souhlasila a dne 19. 12. 2016 jsem e-mailem odsouhlasila a potvrdila opravu tabletu. V nabídce bylo uvedeno, že "Odhadovaný termín dokončení opravy je 21 pracovních dní od okamžiku schválení této nabídky". Dne 26. 12. jsem e-mailem zažádala o nepřehrávání SW. Dne 30. 1. 2017 jsem se osobně informovala o stavu opravy (ta měla již být vyřízena, ale dosud jsem nedostala žádnou informaci). Pracovník mi sdělil, že opraveno ještě není a mám si sledovat internetové stránky ohledně stavu mé zakázky. Ve čtvrtek 2. 3. 2017 jsem do servisu volala. Pracovník sám uznal, že oprava trvá dlouho a řekl mi, že se čeká na náhradní díl a slíbil, že do servisu (tam kde se tablet nachází - odeslali ho do centrálního servisu) zavolá a obratem mi zavolá zpět. Nestalo se tak a v pondělí 6. 3. 2017 jsem obdržela sms ohledně neprovedení opravy a vyzvednutí si tabletu. Chtěla bych se zeptat, jak mám dále postupovat, zda mohu po servisu požadovat "odškodné" za jejich nečinnost... Moc děkuji.
Otázku poslal/a: , 7. 3. 2017 14:07
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V tomto případě bude obtížné prokazovat, že Vám nečinností servisu vznikla škoda a případně v jaké výši. Můžete však trvat na splnění povinnosti servisu a vyžadovat, aby opravu provedl. Z důvodu podstatného porušení smluvní povinnosti servisu máte také právo od smlouvy odstoupit. Vzhledem k tomu, že nevíme, jakým způsobem servis odůvodnil neprovedení opravy, nemůžeme se bohužel k případu blíže vyjádřit. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
10. 3. 2017 15:12
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Streamovací služby v Česku zdražují. Po Netflixu si připlatíte za Disney+
Češi si připlatí za streamovací služby Netflix, Max a Disney+. Poslední z nich oznámila...více
Generali Česká pojišťovna má novou mobilní aplikaci
Generali Česká pojišťovna spustila mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v...více
Přeplatky za léky už nedostanete. Limity se pohlídají jinak
Systém doplatků za léky se brzy změní. Parlament schvaluje novelu, podle níž by se už...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více