Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, Děkuje za možnost dotazu. Moje matka vlastní automobil, u kterého je nutno otevírat kufr tlačítkem na straně řidiče ve spodní části dveří. Toto tlačítko má na svém konci stříbrný plastový proužek, který se po každodenním užívání ulomil. Tuto skutečnost, jelikož je vůz stále v záruce, jsme jeli reklamovat a vůz jsme zároveň vezli na kontrolu po 30 000km. Bylo nám však řečeno, že závadu reklamovat nelze, jelikož se jedná o mechanickou závadu, kterou jsme si mohli způsobit užitím síly nebo padajícím předmětem. Oprava byla napsána na zakázkový list spolu se servisem a při požadavku, aby bylo připsáno, že zákazník požaduje vyřízení v rámci reklamace, bylo reagováno, že si to servisní poradce vyřídí s vedením. Můj dotaz zní, zda je možno takovouto vadu reklamovat a zda servisní středisko nepochybilo, když na zmíněnou vadu nevystavilo zvlášť reklamační protokol, který jsem očekával dle zákona. Nevím však, zda se vztahuje i na automobily. Děkuji a s pozdravem FM
Otázku poslal/a: , 17. 3. 2017 7:51
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je vždy povinen přijmout reklamaci a vystavit reklamační protokol. Pokud reklamaci zamítne s poukazem na skutečnost, že se jedná o mechanické poškození způsobené spotřebitelem (na což má dle zákona právo), není oprávněn bez Vašeho souhlasu provádět na voze mimozáruční opravu, a to ani bezplatnou. Jestliže byla oprava provedena bez Vašeho výslovného souhlasu po vydání rozhodnutí o zamítnutí reklamace, nemusíte účtovanou cenu hradit, neboť se jedná o neobjednané plnění, kdy lze analogicky aplikovat § 1838 občanského zákoníku. Problematické však bude, pokud jste podepsal zakázkový list. V takovém případě zřejmě neprokážete, že jste si opravu neobjednal. Pokud by Vám servis provedl na voze bez Vašeho souhlasu bezplatnou opravu, pak by ovšem nemohl prohlásit reklamaci za neuznanou, neboť takové jednání by bylo možné považovat za obcházení zákona. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
17. 3. 2017 20:44
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více