Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkající se mě prodejcem zamítnutné reklamace a znovuzaslání zboží prodejci k novému posouzení. - u prodejce jsem reklamovala zboží - elastické kalhoty - prodejce v řádné lhůtě reklamovaný výrobek posoudil, reklamaci zamítl z odůvodněním, že kalhoty byly nesprávně používány - nechala jsem si zpracovat znalecký posudek, který tvrzení prodejce vyvrátil, naopak potvrdil, že kalhoty jsou nesprávně ušité - znalkyně mi doporučila obrátit se znovu na prodejce, aby přehodnotil své stanovisko, kalhoty již však nemám zasílat, neb na posouzení měl jejich znalec 30 dní - prodejce mi však tvrdí, že kalhoty musím zaslat znovu, aby je mohl znovu posoudit jejich znalec Ztotožňuji se s názorem znalce a domnívám se, že prodejce již kalhoty posoudil. Bohužel se mi nedaří najít k této situaci podrobnější infromace či oporu v zákoně. Kalhoty bych jim ráda vrátila až ve chvíli, kdy se prodejce vyjádří k mému posudku, případně i nahradí náklády za znalecký posudek. Nerada bych se dostala do situace, kdy prodejce bude mít zboží a peníze nevrátí. Děkuji za Váš čas a za radu
Otázku poslal/a: , 12. 4. 2017 19:38
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě se považuje podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele za podstatné porušení smlouvy. Máte-li důkaz o tom, že prodávající nevyřídil reklamaci tak, jak měl – například právě znalecký posudek – pak lze s poukazem na § 2002 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy je vhodné zaslat v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Pokud odstoupíte od smlouvy, je třeba, abyste vrátila zpět reklamované zboží. Prodejci zároveň určete lhůtu pro vrácení kupní ceny. Upozorněte jej také, že pokud tak neučiní ve stanovené lhůtě, budete po něm žádat i úroky z prodlení. Pokud by se Vám nepodařilo s prodejcem dohodnout, můžete se obrátit na bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací naleznete zde: adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
18. 4. 2017 10:04
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více