Pronájem telefonu

Dobrý den, u internetového eshopu ALZA.CZ mám sjednanou věc pod názvem "Nový iPhone každý rok". Vše začalo jednoho dne, kdy mi spadla na mobil z poličky váza. Na displeji v dolní části vznikla vlasová prasklinka (cca 1,5 cm oblouček). Neváhal jsem a uplatnil pojištění proti poškození, které je v tomto pronájmu zahrnuto, byl jsem však překvapen, kdy pojišťovna neuznala škodu z důvodu "Z obdržených dokladů vyplývá, že na zařízení spadla váza z poličky. Dle článku 10 Výluky z pojištění pojistitel není povinen nahradit/uhradit náklady: 10.1.2 za poškození, které nemá vliv na funkčnost a použitelnost smartphonu (např. poškrábání, obarvení apod.)" Jedná se o pojišťovnu BNP PARIBAS. Poté byl mobil bez mého vědomí i souhlasu poslán do servisu, kde proběhla diagnostika za 420,- kč a nabídka za výměnu displeje cca 4 677,- Kč. V tom samém dokumentu u servisu bylo napsáno "V prípade akceptovania cenovej ponuky na opravu bude analýza závady bezplatná. V opačnom prípade Vám bude účtovaná cena za analýzu vo výške 420 CZK bez DPH. Pri zariadeniach v záruke je analýza vždy bezplatná!". Rozhodl jsem se, že opravdu mobilu nechám zatím být a budu zařízení nadále používat, protože nevím co se ještě může stát při dalším používání a také, když pojišťovna nefunguje, takže jsem neplatil ani opravu displeje a ani 420,- Kč, protože jsem si vše několikrát přečetl. V tom, ale přišlo od ALZY vyjádření "Způsob vyřízení: Zamítnutí. Bližší informace: Mechanické poškození / Poškozeno nevhodným zacházením. Záruka zaniká. Zákazník nesouhlasí s cenovým návrhem na opravu." Takže mi alza najednou zrušila záruku u zařízení (staří cca 7 měsíců), nechápal jsem jak je možný důvod, který napsali se tak úplně nestotožňuje s vyjádřením pojišťovny. Takže jsem volal do Alzy, kde operátorka neměla uplný přístup do této sekce, ale sama nechápala co přesněji se děje a jak je to vše možné a doporučila odepsat na email. Vše jsem obratem udělal, aby mi tyto všechny kroky co učinily řádně odůvodnily, bohužel odpovědi jsem se po 12 dnech nedočkal a tak zařízení mám raději v krabičce a jsem nucen platit faktury za měsíční pronájem. Dále je divné že po mě chtějí zaplatit nový displej, když v podmínkách členství je odpovídajícímu poškození určenýmu podle jejich smluvné pojišťovny (zřejmně likvidátorem) poškození vztahující se k bodu 8.2.3 , přidávám citaci " 8.2.1. při běžném poškození (zejména pak vlasové škrábance) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 0 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.2. při lehkém poškození ze zadní a boční části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.3. při lehkém poškození z přední části přístroje (zejména pak škrábance, oděrky, vrypy, otlaky) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 10 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu; 8.2.4. při výrazném poškození, kde cena opravy je vyšší než 50 % hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu (zejména pak ulomené části, prasklý displej, stopy po oxidaci, poškozené konektory) hradí Člen paušální kompenzační poplatek ve výši 50 % z hodnoty iPhonu uvedené na předávacím protokolu." Zřejmně, někdo z někoho dělá vola. Byl bych ohromně vděčný kdyby se našel někdo, kdo by mi pomohl nebo doporučil, jak dále postupovat, jsem docela rozhorčen a bojím se mobil používat aby se něco dále nepřihodilo, ani nevím to co tvrdím zda má nějakou váhu, ale snažím se jít na to selsky. Předem děkuji za odpověď, S pozdravem, Lukáš Lupač.

Otázku poslal/a:  , 20. 4. 2017 18:41

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. V případě, že se na Vaši situaci vztahuje výluka z pojištění, není pojišťovna oprávněna bez Vašeho výslovného souhlasu provádět diagnostiku za účelem kalkulace mimozáruční opravy a následně Vám účtovat její cenu. Co se týče postupu společnosti Alza.cz, ten považujeme za protiprávní. Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku není sice podnikatel oprávněn omezit právo spotřebitele na uplatnění reklamace, protože se však nejedná o kupní smlouvu, ale o nájem věci, neuplatní se zde dvouletá záruční doba, která se jinak vztahuje na každé zakoupené spotřební zboží. Práva ze záruky Vám proto nenáleží. Přesto je společnost povinna plnit vůči Vám povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy, popřípadě ze zákona. Vy máte naproti tomu povinnost chovat se k předmětu nájmu způsobem, který nesnižuje jeho hodnotu nad rámec běžného opotřebení. Vzhledem k tomu, že Vaše odpovědnost za poškození telefonu způsobené Vaším zaviněním je výslovně omezena smluvním ujednáním, je společnost oprávněna požadovat po Vás odškodnění pouze do výše, kterou stanoví smluvní podmínky, které citujete. Takové ujednání je pro společnost závazné a nepříčí se zákonu. Jinak by tomu bylo, pokud by společnost předem omezovala svou odpovědnost za škodu, kterou způsobí svým zákazníkům – spotřebitelům. Pokud se Vám nepodaří se společností dohodnout, můžete využít bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci nebo portál VašeStížnosti.cz, provozovaný organizací dTest. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

26. 4. 2017 10:59

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

17. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

Evropská legislativa ovlivňuje podnikatele ve vztahu k vnitřním pracovním podmínkám i ve vztahu k zákazníkům. Jak tato oblast ovlivní české firmy v EU a co spotřebitelská a pracovně-bezpečnostní legislativa vlastně řeší?

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

10. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

Splnění požadavků EU na ochranu životního prostředí si ze strany podnikatelů vyžádá miliardové investice. Jde například o limity na emise do ovzduší nebo vod, povinnou recyklaci obalů nebo zpětný výkup a likvidaci použitých výrobků.

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

13. 2. 2004 | Kristýna Havligerová | 19 komentářů

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

Údajně již zhruba za měsíc by měla Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů začít poskytovat certifikace. Zjišťovali jsme, jak bude tento projekt fungovat a zda může finančním poradcům, potažmo jejich klientům, něco významného přinést.

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

14. 1. 2004 | Simona Ely Plischke | 7 komentářů

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

Sazby pojistného ovlivní změna zákona o DPH, cena nových životních pojistek vzroste kvůli nižší maximální technické úrokové míře. Po vstupu do EU navíc můžeme očekávat i přibližování cen dražším sazbám současných "unijních" pojišťoven.

Labyrint EU: nezabloudíme?

8. 1. 2004 | Jan Heřman | 3 komentáře

Labyrint EU: nezabloudíme?

Stojíme před prahem Evropské unie. Víme ale všichni, co nás uvnitř čeká? Jaké konkrétní dopady pocítíme, až práh překročíme? Odpovědět se pokoušíme unikátním cyklem článků o důsledcích vstupu ČR do EU. Seriál je určený zejména podnikatelům a firmám, zajímavé informace v něm ale jistě najde každý čtenář.

Zákony, zákony, hejbejte se!

19. 11. 2003 | Pavel Daniel | 5 komentářů

Zákony, zákony, hejbejte se!

Pojišťovnictví a fungování pojišťovacích makléřů čekají změny. Nově přijatý zákon o pojišťovací smlouvě přinese podle zástupců domácích pojišťoven lidem větší možnosti, vyšší ochranu a lepší nabídku.

Spořitelna podlehla tlaku

31. 7. 2003 | Dušan Hradil | 7 komentářů

Spořitelna podlehla tlaku

Na jaře jsme jako první upozornili na problém se zrušením desetitisícové prémie u studentského konta České spořitelny. V létě se pak strhla mediální lavina, přidalo se Sdružení na ochranu spotřebitelů a studenti připravili žalobu. Banka byla nakonec donucena ustoupit.

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

17. 4. 2003 | Simona Ely Plischke | 59 komentářů

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Elektronické peněženky nemusely panikařit

31. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 5 komentářů

Elektronické peněženky nemusely panikařit

Virtuální měna nejsou peníze, vysvětluje ve svém rozboru Zbyněk Loebl, právník z Central European Advisory Group. Zrušení elektronických peněženek, ke kterému došlo k prvnímu lednu tohoto roku, bylo tedy podle něj unáhlené.

Drahé tři týdny

30. 1. 2003 | Petr Vykoukal | 6 komentářů

Drahé tři týdny

Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

14. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 3 komentáře

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services