špatná oprava náušnic po zničení
Dobrý den, šla jsem si nechat opravit zlaté náušnice (ve zlatém proužku byl zasazen kamínek) - chtěla jsem zesílit závěsné háčky. Prodavačka nemohla najít na náušnicích punc, tak si zavolala majitele. Než jsme se nadáli, tak obě náušnice kleštěma přeštípl, protože se domníval, že je chci prodat. Dohodli jsme se, že zničené náušnice opraví. Bohužel opravené náušnice vyzvedával manžel a potvrdil majiteli prodejny, že náušnice převzal opravené a bez závad, neshledal žádný viditelný problém, či závadu. Já jsem ho tedy shledala, jen co jsem je uviděla. Zlatník dal kamínek do proužku ze zlata obráceně (kameny zasadil do podsazené obruby a měl je zasadit do hladké obruby, jak byly původně, než je zničil), takže kamínek vůbec nevynikne, je tam ztracený. Ke všemu ještě nechal na zadní straně ostré hrany. Bohužel se domnívám, že se s majitelem prodejny nedohodnu, aby opravu provedl znovu, případně, což by bylo pro mě lepší, že si nechám opravit jinde, když on neví, jak se to dělá, a opravu zaplatí. Chystám se do zlatnictví s reklamačním protokolem, kde budou tyto vady: kameny jsou zasazeny do podsazené obruby, původně byly kameny zasazeny do hladké obruby. Toto mi poradil zlatník, u kterého jsem si před lety náušnice kupovala. Když viděl tyto opravené náušnice, tak se zhrozil, jak to strašně vypadá, že takto se to nedělá. Bohužel mi nechtěl sepsat žádný posudek. Prosím o radu, jak mám postupovat dále, když mi reklamační protokol odmítne podepsat. Případně jak napsat druhý vzor reklamačního protokolu, že si nechám opravit jinde a on poté opravu zaplatí. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 29. 4. 2017 18:20
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je pravdou, že zjevné vady díla je třeba vytknout zhotoviteli ihned, následně již není možné reklamaci uplatnit. Na druhou stranu je třeba konstatovat, že zhotovitel má z pozice profesionála dílo provést s veškerou odbornou péčí, kterou lze od něj očekávat. Postupuje-li bez této péče, jde to k jeho tíži (viz § 5 občanského zákoníku). Pokud by Vaše reklamace byla zamítnuta, doporučujeme obrátit se na znalce z oboru, který by potvrdil, že oprava nebyla provedena dostatečně odborně. Případný spor můžete řešit prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 5. 2017 19:20