Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, šla jsem si nechat opravit zlaté náušnice (ve zlatém proužku byl zasazen kamínek) - chtěla jsem zesílit závěsné háčky. Prodavačka nemohla najít na náušnicích punc, tak si zavolala majitele. Než jsme se nadáli, tak obě náušnice kleštěma přeštípl, protože se domníval, že je chci prodat. Dohodli jsme se, že zničené náušnice opraví. Bohužel opravené náušnice vyzvedával manžel a potvrdil majiteli prodejny, že náušnice převzal opravené a bez závad, neshledal žádný viditelný problém, či závadu. Já jsem ho tedy shledala, jen co jsem je uviděla. Zlatník dal kamínek do proužku ze zlata obráceně (kameny zasadil do podsazené obruby a měl je zasadit do hladké obruby, jak byly původně, než je zničil), takže kamínek vůbec nevynikne, je tam ztracený. Ke všemu ještě nechal na zadní straně ostré hrany. Bohužel se domnívám, že se s majitelem prodejny nedohodnu, aby opravu provedl znovu, případně, což by bylo pro mě lepší, že si nechám opravit jinde, když on neví, jak se to dělá, a opravu zaplatí. Chystám se do zlatnictví s reklamačním protokolem, kde budou tyto vady: kameny jsou zasazeny do podsazené obruby, původně byly kameny zasazeny do hladké obruby. Toto mi poradil zlatník, u kterého jsem si před lety náušnice kupovala. Když viděl tyto opravené náušnice, tak se zhrozil, jak to strašně vypadá, že takto se to nedělá. Bohužel mi nechtěl sepsat žádný posudek. Prosím o radu, jak mám postupovat dále, když mi reklamační protokol odmítne podepsat. Případně jak napsat druhý vzor reklamačního protokolu, že si nechám opravit jinde a on poté opravu zaplatí. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 29. 4. 2017 18:20
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Je pravdou, že zjevné vady díla je třeba vytknout zhotoviteli ihned, následně již není možné reklamaci uplatnit. Na druhou stranu je třeba konstatovat, že zhotovitel má z pozice profesionála dílo provést s veškerou odbornou péčí, kterou lze od něj očekávat. Postupuje-li bez této péče, jde to k jeho tíži (viz § 5 občanského zákoníku). Pokud by Vaše reklamace byla zamítnuta, doporučujeme obrátit se na znalce z oboru, který by potvrdil, že oprava nebyla provedena dostatečně odborně. Případný spor můžete řešit prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací naleznete na stránce adr.coi.cz. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
2. 5. 2017 19:20
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více