reklamace kalhot

Vážená Spotřebitelská poradno, prosím o radu v řešení reklamace kalhot. Oděvy jsou obecně celkem „ošidným“ zbožím k reklamaci, ale snad existuje hranice, kde by se vada nemusela argumentovat onošením. 6. února 2017 jsem zakoupila ve značkové prodejné těhotenské kalhoty za 1690 Kč (před sezónní slevou cca něco přes 2 000 Kč). Už 20. dubna 2017 jsem kalhoty reklamovala. Pružná vsadka (zvýšenný těhotenský pás) kolem břicha se na několika místech začala od kalhot odpárávat, látka podobná jeansovině (s příměsí lycry) se v rozkroku prakticky dodřela (z tmavé barvy do prakticky bílé). Tj. nenositelné prakticky, a vlastně i esteticky (a pokud by byly nošeny cca další měsíc, mohou dostat na daných místech rovnou záplatu, protože se prodřou úplně. Kalhoty mi mají být po reklamaci ne vyměněny, ale vráceny s opraveným švem. Podření je z pohledu obchodníka způsobeno onošením, resp. špatným zvolením velikosti a slovní argumentací prodávající: každé jeansy se na daných místech podřou. Osobně jsem ze závěru reklamace rozpačitá. Mám za to, že obecně chápu pojem „onošení“ a že mnohdy prodávané zboží, především oděvy, nemusí vydržet stanovenou záruční dobu, ale vydření látky, byť v tak zatížených místech, během zhruba dvouměsíčního běžného nošení u kalhot téměř za 2 000 Kč, mi přijde neadekvátní. A důvod, že jsem si zvolila špatnou velikost, mi přijde přinejmenším úsměvný. Která „těhule“ by si kupovala za takovou částku kalhoty na měsíc – dva, resp. těsné, čili nepohodlné. Apropo pod (odborným) dohledem prodávajícího! Nyní se tedy tážu na váš názor, jak mám postupovat, a zda event. nesouhlas s reklamací má po právní stránce šanci na úspěch. Pozn.: Bohužel v reklamačním listu nemám zatrhnutý navrhovaný způsob reklamace. Čili otázka, zda se to může také projevit v dalším postupu. Předem děkuji za odpověď S úctou Vera J.

Otázku poslal/a:  , 12. 5. 2017 20:30

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající reklamaci zamítne, můžete se obrátit na soudního znalce, který posoudí, zda se jedná o vadu materiálu, nebo zda vada vznikla nešetrným zacházením z Vaší strany. V každém případě platí, že reklamujete-li zboží v prvních 6 měsících od zakoupení, přiznává Vám zákon silnější pozici. Chce-li v této době prodávající reklamaci zamítnout, musí své rozhodnutí odůvodnit takovým způsobem, aby vyvrátil zákonnou domněnku, podle níž za vadu odpovídá (například tedy znaleckým posudkem). Jestliže tak neučiní, lze namítat nevyřízení reklamace řádně v zákonné 30denní lhůtě a od smlouvy odstoupit. Z Vašeho dotazu však vyznívá, že prodávající reklamaci uznal a rozhodl se provést opravu. V takovém případě je povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí tak, aby byla vada beze zbytku odstraněna (a to i z estetického hlediska) a reklamovaná věc nebyla v důsledku prováděné opravy nijak znehodnocena. Co se týče obsahu reklamačního protokolu, za ten odpovídá prodávající. Je jeho povinností uvést v něm, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel žádá. Pokud tak neučiní, může mu být ze strany České obchodní inspekce uložena pokuta až do výše 3.000.000 Kč. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

17. 5. 2017 14:52

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát

2. 11. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát

Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním styku platný od 1. listopadu 2009.

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

29. 10. 2009 | Věra Tůmová | 2 komentáře

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním styku, který platí od 1. listopadu 2009.

Podepsali jste ručení k úvěru? Hlídejte si dlužníka!

21. 9. 2009 | Věra Tůmová | 9 komentářů

Podepsali jste ručení k úvěru? Hlídejte si dlužníka!

Pokud jste před lety pomohli známému či kamarádovi a zaručili jste se mu za úvěr, může se z vás snadno v nynější recesi stát dlužník. Stačí, aby známý či kamarád ztratil práci a přestal půjčku splácet.

Co lze čekat od banky, když přestanete splácet úvěr

15. 9. 2009 | Věra Tůmová | 7 komentářů

Co lze čekat od banky, když přestanete splácet úvěr

Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí. Vždy se proto vyplatí s nimi raději spolupracovat.

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

14. 9. 2009 | Věra Tůmová | 28 komentářů

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím najaté vymahačské firmy. Aniž by Patrikovi o dluhu řekla.

Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou

9. 9. 2009 | Veronika Skálová

Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou

Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají peníze vrátit od své banky.

Zveřejňovat pouze provize finančních poradců nemá smysl

25. 8. 2009 | Jan Stuchlík | 4 komentáře

Zveřejňovat pouze provize finančních poradců nemá smysl

Zveřejňovat provize při prodeji penzijního připojištění klienta před ničím nechrání. Smysl by mělo rozkrytí všech nákladů u finančních produktů, tvrdí Jiří Šindelář, člen představenstva Unie společností finančního zprostředkování a poradenství.

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

15. 5. 2009 | Věra Tůmová | 59 komentářů

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.

Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů

23. 4. 2009 | Věra Tůmová | 13 komentářů

Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů

V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou zlepšovat.

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

13. 11. 2008 | redakce Peníze.CZ | 4 komentáře

Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?

Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Jak si cestovky pohrávají s klienty

20. 6. 2008 | Táňa Chadrabová | 14 komentářů

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.

Finanční arbitr bude silnější a více vidět

21. 4. 2008 | Věra Tůmová, Jan Stuchlík

Finanční arbitr bude silnější a více vidět

Nechceme jen více moci, ale usilujeme i o možnost místo autoritativních verdiktů zprostředkovávat smírné řešení sporů mezi bankovními klienty a bankami, říká nový finanční arbitr František Klufa.

Reklamace už nemusí skončit jen u soudu

10. 3. 2008 | Táňa Chadrabová | 6 komentářů

Reklamace už nemusí skončit jen u soudu

Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.

Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat

18. 2. 2008 | Věra Tůmová | 3 komentáře

Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat

Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.

Kdo vydělá na lednových slevách

15. 1. 2008 | Táňa Chadrabová | 9 komentářů

Kdo vydělá na lednových slevách

Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma

Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné

Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services