Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, před půl rokem jsem zakoupil dvěma nákupy dva výrobky přes internet v českém eshopu. U jednoho se vyskytla vada znemožňující účelné používání, tak jsem výrobek reklamoval a prodejce mi jej vyměnil za nový. Nyní se vyskytla ta samá vada u druhého výrobku. Obávám se, že je pravděpodobné, že se jedná o vadu, která se vyskytne u každého z těchto nejspíš nekvalitních, leč drahých výrobků; není otázkou jestli, ale kdy. A tak se ptám, jestli mám nárok na vrácení peněz za zboží, abych za dalšího půl roku nereklamoval znovu a pak zase střídavě oba výrobky... Druhá věc je tato - prodejce mne u této druhé reklamace odkazuje na výhradního dovozce daného výrobku do ČR, abych to reklamoval u něj. Ten má i vlastní eshop, ale já to nakoupil u jiného prodejce, který to vlastně jen přeprodával a sám by reklamaci řešil s dovozcem. Mám reklamované zboží odeslat mému prodejci, nebo dovozci, nebo vyjde nastejno? I když to pošlu dovozci, zůstává obchodní vztah stále mezi mnou a prodejcem? Mám právo na výměnu, nebo na vrácení peněz? Předem děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 7. 6. 2017 9:40
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Nárok na odstoupení od smlouvy Vám uplatněním reklamace automaticky nevzniká. A to ani v případě, kdy je pravděpodobné, že se jedná o sériovou vadu. Pokud jste zboží zakoupil jako spotřebitel, můžete při uplatnění reklamace žádat primárně bezplatnou opravu, popřípadě výměnu zboží nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Odstoupit od smlouvy je možné jen tehdy, jestliže oprava ani výměna zboží nejsou možné. Tento nárok by Vám náležel také v případě třetí uznané reklamace stejné vady nebo čtvrté uznané reklamace různých vad (vždy u stejného kusu zboží). U zákazníků, kteří nakupují zboží na IČ, je pro posouzení jejich nároků z reklamace třeba přihlédnout k tomu, zda vada představuje podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy. Odstoupit od smlouvy je možné pouze při podstatném porušení smlouvy. Závěrem doplňujeme, že všechny nároky je nutné uplatňovat výhradně vůči prodávajícímu, neboť výrobce ani dovozce s Vámi nejsou v žádném právním vztahu. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
7. 6. 2017 14:20
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Creditas zvýší poplatky, základní služby zůstanou zdarma
Banka Creditas od začátku října zvyšuje některé dosavadní poplatky. Změny se týkají hlavně...více
Letištní salonky zdarma. Co nabízejí banky a jak je nahradit, když jsou plné
Oblíbený benefit je dostupnější pro čím dál víc lidí. Teoreticky. Jenže salonky jsou...více
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více