Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, prosím o radu: Reklamoval jsem zboží a reklamace nebyla uznána (důvod neznám). Nedostal jsem reklamační protokol s důvodem zamítnutí reklamace. Už v tuhle chvíli mám nárok na odstoupení od smlouvy? Požadoval jsem po prodavačce, že chci mluvit s vedením. Vedení má dovolenou. Tak jsem chtěl mluvit se zástupcem vedení a bylo mi řečeno, že zástupce vedení má také dovolenou. Musí být k dispozici na prodejně vždy nějaká osoba, která dělá zástupce, se kterou mohu problém řešit? Porušuje tím podnik zákon? Protože s prodavačkou nic nevyřeším. Kontakt na vedení mi poskytnout nechce, na zástupce také ne, a jezdit pořád do prodejny s tím, že tam není nikdo zodpovědný na řešení tohoto problému, mě moc nebaví, a náklady spojené s dopravou mi nikdo nezaplatí. Jak řešit tuto situaci? Děkuji předem.
Otázku poslal/a: , 3. 7. 2017 18:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Podle ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je povinností podnikatele zajistit, aby po celou provozní dobu byl na prodejně pracovník odpovědný za přijímání reklamací, a v případě uplatnění reklamace vystavit reklamační protokol. Pokud tyto povinnosti nesplní, dopouští se správního deliktu, za který mu může být ze strany České obchodní inspekce uložena pokuta. Přítomnost prodavačky na prodejně (patří-li k jejím povinnostem přijímání reklamací) je zcela dostatečná, obchodník není povinen zajistit přítomnost vedoucího. Bránit se zamítnuté reklamaci můžete tak, že si necháte na vlastní náklady zhotovit znalecký posudek, který by prokázal odpovědnost prodávajícího za vytýkanou vadu. Pokud by posudek vyšel ve Váš prospěch, měl byste právo od smlouvy odstoupit a zároveň žádat po prodávajícím proplacení nákladů na znalecký posudek. O nevystavení reklamačního protokolu můžete prostřednictvím podnětu informovat Českou obchodní inspekci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
4. 7. 2017 14:32
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více