Jiný způsob vyřízení reklamace
Dobrý den, 4.5.2017 jsem zakoupil novou baterii do mobilního telefonu. Během prvních 3 měsíců provozu se baterie nafoukla, nedržela kapacitu. Tento výrobek jsem 28.7.2017 předal na prodejně (výdejní místo eshopu CZC.cz) k reklamaci, kde jsem závadu popsal s prodejcem do reklamačního protokolu, baterii předal a jako požadovaný způsob vyřízení reklamace jsem uvedl výměnu. 21.8.2017 přišel email s tím, že reklamace byla vyřízena a že mi zasílají opravný doklad, který mám na základě §42 zákona 235/2004 Sb. podepsat a naskenovat zpět, načež mi vrátí peníze (nechápu, v jakém ustanovení mi zákon o dani z přidané hodnoty dává za povinnost prodejci podepsat dobropis...). Případně pokud ale prý chci, mohu si objednat jiné zboží a dobropis bude zohledněn v konečné ceně faktury. Na lince prodejce jsem oznámil, že se způsobem reklamace nesouhlasím a byl jsem odkázán na reklamační emailovou schránku. Email jsem zaslal s tím, že reklamace byla uznána, že se jedná o podstatné porušení smlouvy a že trvám na výměně zboží za nový kus, zvlášť, když je zboží stále standardně dostupné a prodejce ho má na eshopu skladem. Přišla mi odpověď druhý den s tím, že děkují za mou zprávu a že krom vrácení peněz mohou zohlednit dobropis v objednávce nové baterie a ať jim sdělím požadovaný způsob dopravy a způsob úhrady rozdílu. Dnes totiž stejná baterie stojí téměř dvojnásobek toho, co stála v dubnu. Tento způsob jednání mi přijde nejen že neetický, ale zároveň nesprávný. Prosím o radu, zda mohu trvat na výměně zboží za nový kus zvlášť, když se jedná o reklamaci ve zvýhodněném režimu prvních 6ti měsíců - viz. rady a články na Vašem webu, ze kterých sem hodně čerpal. Předem děkuji za pomoc.
Otázku poslal/a: , 22. 8. 2017 20:17
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodejce musí respektovat Vámi zvolený způsob vyřízení reklamace, máte-li na něj podle zákona nárok a je-li možný. Prostup prodejce ve Vámi popisovaném případě je proto nezákonný. Není ani možné, aby po Vás prodejce požadoval doplatek za baterii vyměněnou v rámci oprávněné reklamace. Trvejte na Vámi uplatněném nároku, a pokud se Vám s prodejcem nepodaří dohodnout, můžete využít jednak náš stížnostní portál VašeStížnosti.cz a také bezplatnou službu mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 8. 2017 13:57