Prodloužená záruka na TV
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na situaci, kterou teď aktuálně řeším a sice to, že jsem v roce 2013 zakoupil ve společnosti DATART televizi Samsung za 33.000,-Kč a k tomu naštěstí i prodlouženou záruk, tedy tu mám až do roku 2018. Před nedávnem se mi začaly na obraze tvořit pruhy a tudíž jsem ihned volal do Datartu ohledně reklamace, ještě ten den se mi ozval servisák ze společnosti Bells, s tím že dělají servis pro datart a tak jsem mu popsal a vyfotil závadu. Pan opravář to jen tak předběžně odhadl, že odchází celá obrazovka a že to nejspíše vidí na neopravitelnou závadu, na muj dotaz co s tím mi řekl,že se nemusím lékař, že datart v takových případech (tedy pokud to bude neopravitelé) mi daji novou TV, ale jelikož ten můj model již není v nabídce Datartu a nevyrábí se, tak to bude něco jiného. Můj dotaz tedy zní takto: mohou mi dat jakoukoliv TV, jejíž parametry budou přibližně odpovídat té moji, nebo by měli nabídnout TV v cenově relaci okolo těch 30.000,-??? Jde mi hlavně o to aby mi nenabídli nějakou noname s hroznym obrazem a slovy, že ta ma by dnes po amortizaci měla hodnotu 10.000,- a proto mi lepší nenabidnou. Jen pro doplnění, co se mi povedlo najít, tak podmínky vyřízení reklamace u prodloužené záruky by měli být totožné jako u běžné dvouleté záruky. Děkuji předem za odpověď.
Otázku poslal/a: , 19. 9. 2017 3:03
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Záleží zcela na tom, co je uvedeno v podmínkách prodloužené záruky. Pouze v případě, kdy chybí ujednání stran, se použije podpůrně zákonná úprava. Zákon nezná způsob řešení reklamace výměnou za jiné zboží stejné hodnoty, a pokud se daná věc již nevyrábí, má kupující právo odstoupit od smlouvy (viz ustanovení § 2169 občanského zákoníku). Ovšem prodávající může v případě prodloužené záruky stanovit jiná pravidla. Doporučujeme tedy nahlédnout do záručního listu, případně do obchodních podmínek prodejce a zjistit, jaká práva Vám z prodloužené záruky plynou. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
21. 9. 2017 11:05