Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně zamítnuté reklamace nefunkčního displeje mobilního telefonu. Mobil jsem zanesl na pobočku prodejny a pracovník co ho přebíral ho prohlédl a písemně v Příjemce potvrdil, že zboží nemá žádné viditelné mechanické vady. Reklamace byla následně zamítnuta z důvodu mechanické vady. (Viditelné praskliny pod krycím sklem). Na moji reakci, že mám písemné potvrzení, že při převzetí na telefonu nebyli viditelné mechanické vady jsem poté dostal tuto odpověď: Rozhodnutí o mechanickém poškození může vydat až certifikovaný technik výrobce. Nikoliv prodejce. Prodejci nemají možnost o mechanickém poškození rozhodnout. Zjištěné poškození má přímou souvislost s reklamovanou závadou. Zajímalo by zda informace v Příjemce reklamace, že jsem předal produkt bez viditelného mechanického poškození má nějakou právní hodnotu nebo ne.
Otázku poslal/a: , 21. 9. 2017 12:49
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Potvrzení v příjemce samozřejmě právní relevanci má. Viditelné mechanické poškození je zjevnou vadou, kterou není nutné podrobovat diagnostice a každý je schopen ji odhalit pouhým pohledem. Nehledě na skutečnost, že za veškeré vady zboží i za jeho případné poškození při reklamaci Vám odpovídá přímo prodávající, nikoli výrobce ani jiná osoba, která reklamaci posuzuje. Ve Vašem případě Vám doporučujeme uplatnit vůči prodejci nárok na náhradu škody podle § 2944 občanského zákoníku. Za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (vyřízení reklamace). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol Vám poslouží k prokázání stavu věci v době jejího převzetí prodejcem. Ve Vašem případě by zřejmě bylo možné také namítat nevyřízení reklamace řádně a včas, neboť se prodejce vůbec nezabýval vytýkanou vadou a reklamaci zamítl s odkazem na poškození, které sám způsobil. Při marném uplynutí lhůty k řádnému vyřízení reklamace máte právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
22. 9. 2017 11:04
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více