Neprávem neuznaná reklamace telefonu
Dobrý den. Měl bych dotaz. U jednoho nejmenovaného operátora, jehož klientem jsem již přes 10 let jsem si koupil mobilní telefon. Po necelém roce se nabíjecí kabel při dobíjení svařil do nabíjecího portu a telefon již nešel nabíjet a přestal fugovat. Klasicky jsem ho reklamoval načež moje reklamace byla po necelém měsíci vyřízena. V telefonu bylo vyměněno vše co se dalo od krytů po kameru atd, s tím že mám štěstí, že v podstatě mám nový telefon.
Nocméně hned druhý den se telefon začal neskutečně přehřívat a vypnul se. Ihned jsem ho odnesl na pobočku operátora, kteří žasli nad tím jak je telefon horký, sepsali reklamační protokol a poslali ho zpět na servis. Zhruba po dvou týdnech byla reklamace vyřízena s tím, že telefon je zcela v pořádku. Den poté se telefon vypul a nešel ani nabíjet, ani zapnout. Odnesl jsem ho znovu na pobočku s tím, aby do protokolu uvedli skutečnost, že se na poboččce probém skutečně projevil (aby to nebylo o tom, že to pouze říkám já a že třeba lžu). Po cca 3 týdnech se telefon zase vrátil s tím, že je zcela v pořádku. Pracovníci operátora na poboččce mi řekli, že oni s tím nic nenadělají, že to je zcela v moci servisního střediska a že to můžu dokola reklamovat a bude se mi to vracet. Že telefon klidně můžu nepřevzít, ale je to moje smůla a nebudu mít telefon. Takže jsem ho převzal a kupodivu den na to zase přestal fungovat. Ten telefon jsem tentokrát vzal přímo za ten servis s tím, že tentokrát jejich přijímací technik uvedl, že telefon nejde nabíjet ani zapnout. Je zřejmé, že telefon je celkem vadný, zajímalo by mě tedy, jaká jsou moje práva v této situaci s tím, že mi 2x neuznali reklamaci, i když evidentně měli. Pokud by ji uznali tak by se jednalo již o čtvrtou reklamaci, ale pokud ne tak se jedná pouze o druhou a telefon nemohu používat již téměř 4 měsíce.
Děkuji.
Otázku poslal/a: , 25. 9. 2017 13:59
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud máte reklamační protokol, v němž je uvedeno, že se vada na věci skutečně projevuje, pak nemůže prodávající zamítnout reklamaci s tím, že je věc bez vady. V takovém případě můžete namítat, že nevyřídil reklamaci řádně v zákonné 30denní lhůtě, neboť se vůbec nezabýval vytýkanou vadou. Nevyřízení reklamace řádně v zákonné lhůtě zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a Vám tím vzniká právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodejci zaslat písemně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. K jeho formulaci můžete využít volně dostupný vzor, které naleznete v následujícím odkazu: www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
26. 9. 2017 14:01