Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den. Měl bych dotaz. U jednoho nejmenovaného operátora, jehož klientem jsem již přes 10 let jsem si koupil mobilní telefon. Po necelém roce se nabíjecí kabel při dobíjení svařil do nabíjecího portu a telefon již nešel nabíjet a přestal fugovat. Klasicky jsem ho reklamoval načež moje reklamace byla po necelém měsíci vyřízena. V telefonu bylo vyměněno vše co se dalo od krytů po kameru atd, s tím že mám štěstí, že v podstatě mám nový telefon. Nocméně hned druhý den se telefon začal neskutečně přehřívat a vypnul se. Ihned jsem ho odnesl na pobočku operátora, kteří žasli nad tím jak je telefon horký, sepsali reklamační protokol a poslali ho zpět na servis. Zhruba po dvou týdnech byla reklamace vyřízena s tím, že telefon je zcela v pořádku. Den poté se telefon vypul a nešel ani nabíjet, ani zapnout. Odnesl jsem ho znovu na pobočku s tím, aby do protokolu uvedli skutečnost, že se na poboččce probém skutečně projevil (aby to nebylo o tom, že to pouze říkám já a že třeba lžu). Po cca 3 týdnech se telefon zase vrátil s tím, že je zcela v pořádku. Pracovníci operátora na poboččce mi řekli, že oni s tím nic nenadělají, že to je zcela v moci servisního střediska a že to můžu dokola reklamovat a bude se mi to vracet. Že telefon klidně můžu nepřevzít, ale je to moje smůla a nebudu mít telefon. Takže jsem ho převzal a kupodivu den na to zase přestal fungovat. Ten telefon jsem tentokrát vzal přímo za ten servis s tím, že tentokrát jejich přijímací technik uvedl, že telefon nejde nabíjet ani zapnout. Je zřejmé, že telefon je celkem vadný, zajímalo by mě tedy, jaká jsou moje práva v této situaci s tím, že mi 2x neuznali reklamaci, i když evidentně měli. Pokud by ji uznali tak by se jednalo již o čtvrtou reklamaci, ale pokud ne tak se jedná pouze o druhou a telefon nemohu používat již téměř 4 měsíce. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 25. 9. 2017 13:59
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud máte reklamační protokol, v němž je uvedeno, že se vada na věci skutečně projevuje, pak nemůže prodávající zamítnout reklamaci s tím, že je věc bez vady. V takovém případě můžete namítat, že nevyřídil reklamaci řádně v zákonné 30denní lhůtě, neboť se vůbec nezabýval vytýkanou vadou. Nevyřízení reklamace řádně v zákonné lhůtě zakládá právní fikci podstatného porušení smlouvy a Vám tím vzniká právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny. Odstoupení od smlouvy je vhodné prodejci zaslat písemně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. K jeho formulaci můžete využít volně dostupný vzor, které naleznete v následujícím odkazu: www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
26. 9. 2017 14:01
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více