Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, prosím o radu. Zakoupila jsem mobilní telefon, který má mimo jiné vlastnosti být i voděodolný. Již dvakrát jsem telefon reklamovala a požadovala (na doporučení prodejce) odstoupení od kupní smlouvy - dvakrát byl telefon opraven. Nyní jsem ho reklamovala po třetí pro stejnou závadu (ODLEPUJÍCÍ SE ZADNÍ KRYT TELEFONU) a opět požadovala odstoupení od kupní smlouvy - přišla mi informace, že reklamaci vyřídili opět opravou. Telefon jsem zatím nevyzvedla. Mám, prosím, nějakou možnost telefon nepřevzít a požadovat to odstoupení od KS? Dá se toto považovat za podstatné porušení KS s ohledem na očekávané vlastnosti výrobku? Odstupy od jednotlivých reakcí jsou - poprvé necelé 4 měsíce a podruhé cca necelý měsíc. Telefon při přezvetí prodejcem na reklamaci vždy označen "jinak nepoškozen", takže je zřejmé, že je s ním zacházeno dobře. Mockrát Vám děkuji za odpověď. S pozdravem Jana Paloncy
Otázku poslal/a: , 1. 10. 2017 10:24
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Kupující spotřebitel je oprávněn v záruční době odstoupit od kupní smlouvy v případě třetího výskytu tytéž vady, tedy po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou, a to dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud tyto podmínky splňujete a při uplatnění třetí reklamace jste prokazatelně zvolila odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace, prodávající je povinen po shledání, že se vada na zboží vyskytuje, vyřídit reklamaci tímto Vámi zvoleným způsobem. Zboží nepřebírejte a informujte prodávajícího o této jeho povinnosti a rovněž o tom, že pokud Vám nebude kupní cena zboží vrácena do uplynutí 30 dní v rámci uplatněné reklamace, budete zároveň požadovat zákonné úroky z prodlení dle § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest.
2. 10. 2017 23:27
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více