Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít ujednané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a že bude sloužit k uváděnému nebo obvyklému účelu, a to dle § 2161 odst. 1 písm. a), písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“). Prodávající má zároveň povinnost „řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou.“ dle § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). V případě, že Vás prodávající takto neinformoval, respektive neinformoval o tom, že pro naplnění ujednaných vlastností a účelu věci bude třeba zeď nově omítnout, jste oprávněna věc reklamovat a žádat dodání takové věci, jejíž vlastnosti a účel byly ujednány. Pokud věc reklamujete v prvních 6 měsících od jejího převzetí, prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud neprokáže silným důkazním prostředkem, že věc je bezvadná. Pokud věc reklamujte po více než 6 měsících, budete skutečnost, tj. že věc je vadná, povinna prokázat sama. V případě, že prodávající do 30 dní bezvadnou věc nedodá, resp. zařízení neuvede do stavu, který odpovídá stavu ujednanému, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit z důvodu nesplnění jakosti věci dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud by prodávající úmyslně neuváděl určité vlastnosti výrobku, mohlo by to být rovněž rozuměno jako nekalá obchodní praktika – klamavé opomenutí - dle § 5a zákona o ochraně spotřebitele, pro kterou by bylo možné podat podnět dozorovému orgánu, tj. České obchodní inspekci, která by následně mohla udělit prodávajícímu vysokou pokutu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest.