Odstoupení od smlouvy u nábytku na míru
Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně odstoupení od smlouvy u zakázkového nábytku. Níže popisuji hlavní problémy s výrobkem. Dotaz se týká toho, zdali mám právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů i u výrobku, který byl dělán na míru (barevná kombinace, specifikace rozměrů je standardní) a to z důvodu hrubých nedostatků.
Objednal jsem si sedací soupravu s možností rozložení spací plochy, což byla pro mne podstatná funkce při rozhodování.
Sedací soupravu doručili asi po 3 měsících, potíž je v tom, že má několik, z mého pohledu vad, které se týkají především rozkládací spací plochy.
První věc je, že dodatečná plocha je čalouněná jiným typem látky a především v jiné barvě. Sedačka je černá, plocha béžová. Na dotaz, proč tomu tak je, když na stránkách mají vždy vyobrazeny ložné plochy ve stejné barvě, mi bylo odpovězeno, že spací plocha je dodatečná funkce a nemusí být čalouněná ve stejném odstínu či typu látky. Čalouní podle barvy, kterou mají skladem, černá zrovna nebyla, za příplatek 500 Kč mi nabídli přečalounění. Zde bych chtěl připomenout, že jsem čekal 3 měsíce na vyrobení.
Další věc je, že spací dodatečná část má naprosto jinou tvrdost matrace oproti zbytku sedací soupravy. Jelikož po rozložení se spí zároveň na části sedací soupravy, tak na dodatečné rozložené ploše, není spaní příliš pohodlné, když půlkou zad ležíte na tvrdém a druhou půli na měkkém.
Posledním problémem je, že mezi dodatečnou spací plochou po rozložení a části sedací soupravy je min. 8 cm mezera. Opět stejný problém jako o odstavec výše, nedá se na tom spát, zespodu táhne na záda. Odpověď na toto byla, že je to z důvodu pohodlného vytahování dodatečné ložné části. Mám podobnou pohovku v jiném bytě a zde žádná mezera není a ničemu to při manipulaci nevadí.
Na stránkách výrobce ani v kupní smlouvě o výše uvedených problémech není vůbec zmínka. Nezmiňují se, že potah ložné části může být v jiné barvě, na stránkách mají vždy barvu potahu této části v barvě sedací soupravy. Na obrázcích s výměry pohovky není zmínka o mezeře, mezi ložnou částí a pohovkou, na obrázcích jim pěkně vše lícuje.
Výrobce mé problémy řešit nechce, za přečalounění látky mám zaplatit navíc, a to jen proto, že oni zrovna neměli černou. Důležitá funkce, kvůli které jsem si vybral tento typ pohovky má vážné nedostatky, které kvalitní využití této funkce nedovolují.
Děkuji za Váš čas a odpověď.
S pozdravem
Filip Peterek
Otázku poslal/a: , 11. 10. 2017 11:52
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste si při objednávání pohovky na internetu vybíral rozměry i barvu z nabídky prodávajícího a nezadával vlastní rozměry či odstín barvy, nejedná se o zboží upravené na přání, a tedy o výjimku z možnosti odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku do 14 dní bez uvedení důvodu dle § 1829 odst. 1 a § 1837 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Alternativně by zboží bylo možné reklamovat z toho důvodu, že jeho skutečné vlastnosti neodpovídají těm deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným (tj. barvě ložné části na obrázku, standardnímu lůžku u rozkládací postele). Pokud by prodávající v rámci 30denní reklamační lhůty nezajistil, aby zboží mělo deklarované nebo spravedlivě očekávané vlastnosti, mohl byste z téhož důvodu, tj. pro nesplnění jakosti, dle § 2161 občanského zákoníku od kupní smlouvy odstoupit. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 10. 2017 15:28