Problémy s reklamací a zálohováním dat - Jaká je reklamační lhůta a kdy začíná?

Dobrý den, již jsem sem psala ohledně reklamace: Reklamace - Dobrý den, 18. 9. 2017 mi má sestra na mé požádání zanesla notebook na reklamaci, kde ho v pořádku přijali s tím, že pokud chci zálohovat data, musím si zaplatit 700 Kč a že stejně budou notebook posílat na reklamaci až další den ráno, tak ať se ráno ozvu. Tak jsem tedy 19. 9. 2017 v 9:23 volala na firmu, kde mi telefon nezvedali.. opět jsem volala 9:49 již úspěšně.. že tedy jsem ochotna zaplatit 700 Kč, když mi veškerá data zanechají. Potvrdil mi žádost a zavěsil... Dnes 17. 10. 2017 jsem volala na firmu, kde by měl již ležet můj notebook, na což mi pan řekl, že ten notebook ležel ještě týden u nich na prodejně, protože jsem chtěla zálohovat data. (Nikdo mi neřekl, že se tím protáhne doba opravy) a tvrdil mi, že na to mají ještě týden, že reklamační lhůta počítá ode dne, kdy notebook zašlou do servisu. Což se mi ovšem nezdá.. co je tedy pravda? Znamená zálohování dat navýšení reklamační lhůty? Na co mám tedy nárok... Děkuji Vanderkova. Na kterou jste mi odpověděla, byla jsem tedy na prodejně dnes 19. 10. 2017, kdy jsem se dozvěděla, že sestře nevydali reklamační protokol, ale předávací protokol, který údajně neznamená, že od té doby běží reklamační doba 30 dnů... Nechala jsem si tedy vyjet papír s tím, aby mi tam dopsali, kdy notebook posílali, s tím, že to vystavili k dnešnímu datu, že to zpětně nejde, a dopsali mi tam ručně, kdy to bylo odesláno.. nejsem si úplně jistá, zda jsem v právu a od kdy tedy běží reklamační doba? Údajně se ani reklamační protokol nevydával, protože první dělali zálohu, ke které reklamační protokol nebyl potřeba... Moc děkuji za pomoc.. Děkuji Vanderkova.

Otázku poslal/a:  , 19. 10. 2017 15:56

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud by prodávající věc převzal pouze za účelem zálohování dat (dle názvu „předávacího protokol“) a pokyn k reklamaci by nedostal ani prostřednictvím Vámi uskutečněného telefonního hovoru, nebyl by vůbec oprávněn s převzatou věcí zahájit proces reklamace, tj. posuzovat vadu a případně ji odstraňovat. Pokud však sestra v okamžiku předávání věci prodávajícímu projevila vůli věc reklamovat, tj. vytkla vadu a zažádala o její bezplatné odstranění, reklamace byla uplatněna bez ohledu na to, jak je nadepsaný formulář, jelikož právní jednání se vždy posuzuje podle svého skutečného obsahu (dle § 555 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V tom případě by lhůta k vyřízení reklamace plynula od okamžiku, který byl popsán v předchozí odpovědi, tj. ode dne následujícího po dni předání věci. Prodávající je při přijetí věci do reklamace vždy povinen vyhotovit reklamační protokol se všemi zákonnými náležitostmi (dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). V opačném případě by bylo možné se se stížností obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci, která by prodávajícího mohla pokutovat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

20. 10. 2017 16:43

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

7. 11. 2012 | Petra Dlouhá | 23 komentářů

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

4. 11. 2012 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

25. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

2. 10. 2012 | Michal Chleboun | 28 komentářů

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

2. 10. 2012 | Helena Balvínová | 3 komentáře

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

Evropská komise chce zpřísnit pravidla pro zprostředkování pojištění a začít rozlišovat „obyčejné“ a investiční životní pojištění. Druhé jmenované zřejmě čeká přísnější regulace.

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

1. 10. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.

Když se nedá věřit už ani té flašce

28. 9. 2012 | Michal Kašpárek | 3 komentáře

Když se nedá věřit už ani té flašce

V Česku funguje úplný opak znalostní ekonomiky. Jsme mistři ve vydělávání na tom, že víme něco, co ten druhý neví. Třeba že rum není rum.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

8. 7. 2012 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

Některé typické praktiky podvodníků na trhu spotřebitelských půjček by měla mimo zákon postavit novela zákona o spotřebitelském úvěru, kterou připravilo ministerstvo financí a s jejíž účinností se počítá od roku 2013.

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

13. 5. 2012 | Petr Kučera | 8 komentářů

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

Lichvářské či podvodné praktiky při sjednávání spotřebitelských úvěrů má omezit další zpřísnění zákona.

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

4. 4. 2012 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

26. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

9. 1. 2012 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services