Problémy s reklamací a zálohováním dat - Jaká je reklamační lhůta a kdy začíná?

Dobrý den, již jsem sem psala ohledně reklamace: Reklamace - Dobrý den, 18. 9. 2017 mi má sestra na mé požádání zanesla notebook na reklamaci, kde ho v pořádku přijali s tím, že pokud chci zálohovat data, musím si zaplatit 700 Kč a že stejně budou notebook posílat na reklamaci až další den ráno, tak ať se ráno ozvu. Tak jsem tedy 19. 9. 2017 v 9:23 volala na firmu, kde mi telefon nezvedali.. opět jsem volala 9:49 již úspěšně.. že tedy jsem ochotna zaplatit 700 Kč, když mi veškerá data zanechají. Potvrdil mi žádost a zavěsil... Dnes 17. 10. 2017 jsem volala na firmu, kde by měl již ležet můj notebook, na což mi pan řekl, že ten notebook ležel ještě týden u nich na prodejně, protože jsem chtěla zálohovat data. (Nikdo mi neřekl, že se tím protáhne doba opravy) a tvrdil mi, že na to mají ještě týden, že reklamační lhůta počítá ode dne, kdy notebook zašlou do servisu. Což se mi ovšem nezdá.. co je tedy pravda? Znamená zálohování dat navýšení reklamační lhůty? Na co mám tedy nárok... Děkuji Vanderkova. Na kterou jste mi odpověděla, byla jsem tedy na prodejně dnes 19. 10. 2017, kdy jsem se dozvěděla, že sestře nevydali reklamační protokol, ale předávací protokol, který údajně neznamená, že od té doby běží reklamační doba 30 dnů... Nechala jsem si tedy vyjet papír s tím, aby mi tam dopsali, kdy notebook posílali, s tím, že to vystavili k dnešnímu datu, že to zpětně nejde, a dopsali mi tam ručně, kdy to bylo odesláno.. nejsem si úplně jistá, zda jsem v právu a od kdy tedy běží reklamační doba? Údajně se ani reklamační protokol nevydával, protože první dělali zálohu, ke které reklamační protokol nebyl potřeba... Moc děkuji za pomoc.. Děkuji Vanderkova.

Otázku poslal/a:  , 19. 10. 2017 15:56

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud by prodávající věc převzal pouze za účelem zálohování dat (dle názvu „předávacího protokol“) a pokyn k reklamaci by nedostal ani prostřednictvím Vámi uskutečněného telefonního hovoru, nebyl by vůbec oprávněn s převzatou věcí zahájit proces reklamace, tj. posuzovat vadu a případně ji odstraňovat. Pokud však sestra v okamžiku předávání věci prodávajícímu projevila vůli věc reklamovat, tj. vytkla vadu a zažádala o její bezplatné odstranění, reklamace byla uplatněna bez ohledu na to, jak je nadepsaný formulář, jelikož právní jednání se vždy posuzuje podle svého skutečného obsahu (dle § 555 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V tom případě by lhůta k vyřízení reklamace plynula od okamžiku, který byl popsán v předchozí odpovědi, tj. ode dne následujícího po dni předání věci. Prodávající je při přijetí věci do reklamace vždy povinen vyhotovit reklamační protokol se všemi zákonnými náležitostmi (dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). V opačném případě by bylo možné se se stížností obrátit na dozorový orgán, tj. Českou obchodní inspekci, která by prodávajícího mohla pokutovat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

20. 10. 2017 16:43

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Události uplynulého měsíce: září

6. 10. 2006 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Události uplynulého měsíce: září

Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.

Události uplynulého měsíce: srpen

1. 9. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: srpen

Uteklo vám v srpnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru srpnových událostí.

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

25. 8. 2006 | Jiří Nápravník | 36 komentářů

O vykradených účtech Komerční banky a (ne)bezpečnosti elektronického podpisu

Do nedávna to vypadalo, že vykradení účtu přes internetové bankovnictví je nepravděpodobné, a pokud už k němu došlo, byla to "chyba klienta, který si účet dobře nezabezpečil". Nedávné incidenty ale představily problematiku v pravém světle. Internetové bankovnictví v podání českých bank bezpečné není. Stejně tak není bezpečný zaručený elektronický podpis.

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

2. 8. 2006 | Kateřina Boušová | 44 komentářů

Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?

Chystáte se koupit ojeté auto? Víte, na co máte nárok a jaké jsou povinnosti autobazaru či přímého prodejce? Jak napsat kupní smlouvu, aby nebyla pro spotřebitele nevýhodná? Na jak dlouhou záruční dobu máte nárok nebo jak reklamovat případné vady? Jak zjistit, zda na autě nevázne zástavní právo, nesplacený leasing či není předmětem právního sporu?

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

27. 7. 2006 | Kateřina Boušová | 31 komentářů

Timesharing aneb proč si (ne)pronajmout dovolenkový apartmán

Už vás někdy před nákupním centrem zastavili s otázkou, zda rádi jezdíte na dovolenou a že pokud odpovíte na pár otázek, můžete vyhrát "dovolenou snů"? Toto je jen jeden ze způsobů, jak vás nalákat na prezentaci tzv. timesharingu alias dlouhodobého pronájmu nemovitosti většinou v některém zahraničním letovisku. Bohužel se často jedná o podvod, finanční ztráty mohou být obrovské a téměř každý, kdo podlehl, říká "už nikdy víc".

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

5. 5. 2006 | Martin Zika | 28 komentářů

Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!

Chtějí přesun od zdanění práce ke zdanění surovin, energií a užití motorových vozidel. Podporují obnovitelné zdroje, proto by vyššími daněmi znevýhodnili zdroje energie, které ničí životní prostředí. Navrhují třípilířový důchodový systém, rehabilitaci nájemního bydlení, zřízení Úřadu pro ochranu spotřebitele či snížení daňové zátěže. Ne říkají minimální dani, registračním pokladnám a školnému. Zeptejte se Jaromíra Soukupa na ekonomický program Zelených!

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

3. 5. 2006 | Kateřina Boušová | 9 komentářů

Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí

Kdy vám na účet stavebního spoření přijdou zálohy státní podpory? Jak si připsání můžete zkontrolovat, když banky neposílají výpis? Jak a kdy případně reklamovat? Na jak vysokou podporu máte nárok a jak ji získat? Které stavební spořitelny jsou sdílné a které údaje o datu připisování tutlají?

Události uplynulého měsíce: březen

7. 4. 2006 | redakce Peníze.CZ

Události uplynulého měsíce: březen

Uteklo vám v březnu něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru březnových událostí.

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

12. 10. 2005 | Jiří Šedivý

Stack: Je třeba urychleně zlepšit ochranu klientů

Chce lepší ochranu spotřebitele, je ale proti zbytečné a nadměrné regulaci a nárůstu byrokracie. Zřízení nové instituce finančního ombudsmana považuje za neúčelné. Žádný kartel podle něj neexistuje. V prvním dílu rozhovoru se šéfem České spořitelny Jackem Stackem najdete odpovědi na obecnější bankovní otázky a poplatkovou oprávněnost u některých služeb ČS.

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

5. 9. 2005 | Dana Chytilová | 5 komentářů

Co když banka zamítne reklamaci výpisu?

Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

8. 6. 2005 | Jiří Šedivý | 33 komentářů

Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka

Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

12. 1. 2005 | Simona Ely Plischke | 3 komentáře

Novoroční hřmění pojistných paragrafů

První leden přinesl do oblasti pojišťovnictví významné změny. Tři nové úpravy ovlivnily jak podmínky pro pojistné smlouvy, tak i pravidla pro distribuci pojištění. Cílem zákonodárců bylo zajistit především lepší ochranu klientům a umožnit jim kvalifikovaněji zvolit nejvhodnější produkt. Jak se jim to povedlo a co na nás tedy letos čeká?

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

29. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 17 komentářů

Krach pojišťovny aneb nebuďme opilí jistotou

Víte, co se stane v případě, kdy pojišťovna neustojí své ztráty? Říkáte si, že má-li česká dcera silnou zahraniční matku, je vše, a tedy i vaše pojistka a peníze na ní, "v suchu"? Pak radši přehodnoťte své názory.

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

6. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 36 komentářů

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

"Náš produkt zvyšuje životní standard našich klientů, poskytujeme své služby v úplném souladu se zákony, máme jeden z nejvyšších koeficientů spokojenosti ve finančním odvětví," to jsou úryvky odpovědí generálního ředitele společnosti Provident Financial na vaše dotazy, tentokrát kladené obzvláště "na tělo".

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu

Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services