Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
prosim o pomoc s reklamaci a Vase vyjadreni jestli je reklamace opravnena. Zakoupil jsem telefon 11.7.2016. V květnu 2017 jsem telefon zasilal na prvni reklamaci. Ta byla zamitnuta s tim, ze telefon byl uzivatele uveden do stavu ROOT a tim se stala zavada, ze se vymazala cast systemu a telefon nestartoval apod. Prodejce mi nabidl placenou opravu. Po dohadovanim s prodejcem, ze jsme na telefonu zadny root nedelali jsme souhlasil s placenou opravou. Za opravu vcetne vymeny baterie jsme zaplatil 1200kč. Na servise zjitili i slabsi baterii a tak jsem ji nechal vymenit. V záři 2017 jsem telefon posilal na druhou reklamaci s tim, ze nefunguje cast dotykoveho displeje (nejde dotyk) viz prilozeny protokol. Po 29 dnechj od podani reklamace se telefon vratil zpet s protokolem, ze zaruka zanikla jiz v kvetnu kdy byla reklamace neopravnena. Prosim o radu jak mam dale postupovat. Mam pravo reklamovat telefon s vadou displeje?
Otázku poslal/a: , 20. 10. 2017 12:54
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Skutečnost, že Vám v záruční době byla prodávajícím poskytnuta placená oprava v určitém rozsahu, neznamená, že tím zanikla Vaše zákonná dvouletá záruka v celém rozsahu. Prodávajícího vyzvěte k tomu, aby prokázal příčinnou souvislost mezi poskytnutou placenou opravou a současnou vytýkanou vadou. Neprokáže-li tuto příčinnou souvislost do uplynutí 30denní reklamační lhůty, a tedy neodůvodní-li řádně zamítnutou reklamaci, bude možné takovou reklamaci považovat za nevyřízenou, a proto od kupní smlouvy odstoupit. Pokud by prodávají měl takové ustanovení ve svých obchodních podmínkách, jednalo by se o zakázané ujednání, které by Vás omezovalo v právech z vadného plnění, dle § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 10. 2017 12:21
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více