Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající je povinen vyřídit uznanou reklamaci opravou, výměnou za zcela stejný nový kus nebo odstoupením od kupní smlouvy, a to ve 30 dnech, které má ze zákona na vyřízení reklamace. Pokud reklamaci v této lhůtě nevyřídil, tj. ve Vašem případě nedodal novou, zcela stejnou, bezvadnou věc, má se za to, že reklamaci nevyřídil řádně a včas. Což Vás v případě, kdy se vada na věci projevila neprodleně po jejím převzetí a prvním zapnutí, opravňuje od kupní smlouvy i odstoupit. Pokud 30denní lhůta na vyřízení reklamace ještě neuběhla, vyzvěte prodávajícího, aby ve zbývajícím čase zjednal v souladu se zákonem nápravu. Za vady, které se v záruční době na věci vyskytnou, odpovídá prodávající dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten může pověřit servis k posouzení vady a její opravě. Prodávajícího tedy upozorněte na nesplnění jeho zákonné povinnosti vyřídit reklamaci řádně, tj. odstranit vadu zákonným způsobem v celém rozsahu, a žádejte do uplynutí 30denní lhůty, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, o nápravu. V opačném případě od kupní smlouvy odstupte. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest