Reklamace stanu
Dobrý den,
dne 19.9.2017 jsem reklamovala stan značky Pinguin, zakoupený v roce 2016, ale používaný až v létě 2017, byl použit celkem 5x, z toho 1x začalo v noci pršet a následkem toho bylo, že větracími mřížkami vnitřního pláště do stanu významně teklo a to tak, že jsme měli promočené spacáky a kapalo nám na obličej - což mám zdokumentované na videu. Dnes 23.10. jsem si u PPL vyzvedla balíček, kde bylo vyjádření k reklamaci a "vylepšený" stan. Vyjádření je ze dne 17.10., reklamace mi byla zpět zaslána (převzata přepravní společností) 19.10. a doručována 20.10.2017. S jejich závěrem, že na vině je kondenzace vody, kterou "zkušený uživatel dvouplášťových stanů" dobře zná a odkapávání kapek nebo jejich stékaní po tkanicích na ložnici je normální. "Pro větší komfort uživatele" přidali na okna ložnice tkaninové srolovací zábrany, které zabraňují průniku kondenzátu přes moskytiéru okének (= přiznávají, že moskytiérou tam zatéká??)
S reklamací jsem přirozeně nespokojená, pod stan jezdím již 20 let, kondenzaci znám dobře, ale nikdy, ani s 10 let starým stanem, na mě takhle uvnitř nepršelo. Ráda bych se Vás zeptala jaké jsou mé další možnosti řešení reklamace. Z mého pohledu se jedná o podstatné porušení smlouvy ( jak jsem četla na Vašich stránkách) - koupila jsem si stan aby na mě při nocování v přírodě nepršelo a přesto jsem mokrá, s tím jsem si výrobek rozhodně nekupovala, výrobku nevěřím a ráda bych odstoupila od smlouvy. Prosím o radu jak mohu postupovat. Video se závadou i vyjádření k reklamaci mohu poskytnout v plné šíři.
Ráda bych se zeptala ještě na lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace, zda je v tom i vrácení reklamovaného zboží k uživateli.(zde vyjádření k reklamaci 28.den, 30. den odesláno a 31. den doručováno)
Mnohokrát děkuji,
Kamila Hudcová, MUDr.
Otázku poslal/a: , 23. 10. 2017 10:44
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že zboží bude mít ujednané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a hodit se k uváděnému nebo obvyklému účelu dle § 2161 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud Vám takové zboží nebylo dodáno, bylo možné jej reklamovat a žádat v 30denní reklamační lhůtě dodání zboží, které takové vlastnosti má či k takovému účelu slouží. Pokud Vám prodávající takové zboží v rámci reklamace nedodal nebo reklamaci zamítl, mohla byste z téhož důvodu od kupní smlouvy odstoupit. Jelikož již od koupě uběhla delší doba než 6 měsíců, bude třeba, abyste v případě, že prodávající na odstoupení nepřistoupí, Vy prokázala, že věc je skutečně vadná, tj. že neodpovídá vlastnostmi či účelem. Takové prokázání by bylo možné zejména prostřednictvím znaleckého posudku. Zákonná lhůta na vyřízení reklamace, tj. 30 dní, končí okamžikem, kdy se prodávající věcí již nemusí více zabývat, tedy kdy ji předá či odešle kupujícímu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 10. 2017 12:36