Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, dne 19.9.2017 jsem reklamovala stan značky Pinguin, zakoupený v roce 2016, ale používaný až v létě 2017, byl použit celkem 5x, z toho 1x začalo v noci pršet a následkem toho bylo, že větracími mřížkami vnitřního pláště do stanu významně teklo a to tak, že jsme měli promočené spacáky a kapalo nám na obličej - což mám zdokumentované na videu. Dnes 23.10. jsem si u PPL vyzvedla balíček, kde bylo vyjádření k reklamaci a "vylepšený" stan. Vyjádření je ze dne 17.10., reklamace mi byla zpět zaslána (převzata přepravní společností) 19.10. a doručována 20.10.2017. S jejich závěrem, že na vině je kondenzace vody, kterou "zkušený uživatel dvouplášťových stanů" dobře zná a odkapávání kapek nebo jejich stékaní po tkanicích na ložnici je normální. "Pro větší komfort uživatele" přidali na okna ložnice tkaninové srolovací zábrany, které zabraňují průniku kondenzátu přes moskytiéru okének (= přiznávají, že moskytiérou tam zatéká??) S reklamací jsem přirozeně nespokojená, pod stan jezdím již 20 let, kondenzaci znám dobře, ale nikdy, ani s 10 let starým stanem, na mě takhle uvnitř nepršelo. Ráda bych se Vás zeptala jaké jsou mé další možnosti řešení reklamace. Z mého pohledu se jedná o podstatné porušení smlouvy ( jak jsem četla na Vašich stránkách) - koupila jsem si stan aby na mě při nocování v přírodě nepršelo a přesto jsem mokrá, s tím jsem si výrobek rozhodně nekupovala, výrobku nevěřím a ráda bych odstoupila od smlouvy. Prosím o radu jak mohu postupovat. Video se závadou i vyjádření k reklamaci mohu poskytnout v plné šíři. Ráda bych se zeptala ještě na lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace, zda je v tom i vrácení reklamovaného zboží k uživateli.(zde vyjádření k reklamaci 28.den, 30. den odesláno a 31. den doručováno) Mnohokrát děkuji, Kamila Hudcová, MUDr.
Otázku poslal/a: , 23. 10. 2017 10:44
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že zboží bude mít ujednané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a hodit se k uváděnému nebo obvyklému účelu dle § 2161 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud Vám takové zboží nebylo dodáno, bylo možné jej reklamovat a žádat v 30denní reklamační lhůtě dodání zboží, které takové vlastnosti má či k takovému účelu slouží. Pokud Vám prodávající takové zboží v rámci reklamace nedodal nebo reklamaci zamítl, mohla byste z téhož důvodu od kupní smlouvy odstoupit. Jelikož již od koupě uběhla delší doba než 6 měsíců, bude třeba, abyste v případě, že prodávající na odstoupení nepřistoupí, Vy prokázala, že věc je skutečně vadná, tj. že neodpovídá vlastnostmi či účelem. Takové prokázání by bylo možné zejména prostřednictvím znaleckého posudku. Zákonná lhůta na vyřízení reklamace, tj. 30 dní, končí okamžikem, kdy se prodávající věcí již nemusí více zabývat, tedy kdy ji předá či odešle kupujícímu. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
23. 10. 2017 12:36
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více