Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, přes měsícem jsme si objednali přes internet u firmy skříň, která nám byla následně dovezena přepravní společností. Skříň jsme zabalenou převzali a podpisem stvrdili její převzetí v pořádku. Zboží jsme nechali měsíc zabalené, neboť v našem bytě probíhala rekonstrukce. Nyní po měsíci jsme skříň rozbalili a zjistili, že je rozbité zrcadlo u skříně a navíc byla dodána jiná skříň. Reklamovali jsme už rozbité zrcadlo u skříně a během 24 hodin přišla odpověď, že je reklamace zamítnuta. Máme šanci na uznání reklamace nebo jaký byste nám doporučili postup, zda je nějaká šance na úspěch pro nás. Na recenzích jsme zjistili, že nejsme jediní, kdo má podobný problém u této společnosti. Děkuji za odpověď.
Otázku poslal/a: , 24. 10. 2017 21:21
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě 24 měsíců od převzetí věci. Pokud se vada na věci vyskytne v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná již od počátku a prodávající za vadu odpovídá, neprokáže-li, že věc byla v okamžiku převzetí kupujícím bezvadná, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zákon nestanoví spotřebiteli povinnost zboží po jeho převzetí v určité lhůtě zkontrolovat. Ve Vašem případě Vám doporučujeme reklamovat celou skříň a žádat dodání skříně, která byla prokazatelně předmětem kupní smlouvy, a to v zákonné 30denní reklamační lhůtě. Výše uvedený argument ohledně odpovědnosti za vady u rozbitého zrcadla použijte až v případě, že by po Vás prodávající chtěl náhradu škody nebo jiný doplatek. S realizací reklamace, tj. odvezení skříně a dovezení té objednané, navíc nemohou být spojovány žádné náklady pro kupujícího spotřebitele dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
27. 10. 2017 10:42
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více