Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den. 19.09.2017 nám byla doručena sedací souprava, kterou jsme ihned po rozbalení písemně reklamovali u dodavatele, neboť jedna část sedačky měla po hraně prodřenou látku až na dřevo. Prodejce reklamaci uznal a slíbil dodat nový díl 23.10.2017. V tento den však žádný díl nedovezli, ač nás na dovoz 2x upozornili. Následně po urgenci dovezli nový díl 26.10.2017, ale opět nemohl být vyměněn, neboť na něm chyběla dost podstatná část, díky které lze sedací soupravu rozložit. Okamžitě jsem tedy kontaktovala reklamačního technika a po té,co mi řekl, že mi chybějící část pošle poštou, ať si ji sama přišroubuji, jsem mu sdělila, že odstupuji os smlouvy kvůli nedodržení termínu vyřízení reklamace. Toto mi prodejce potvrdil a sedací soupravu odvezou. Zajímalo by mne ale, zda mám nárok také na vrácení platby 1050,-Kč, které jsem zaplatila jejich přepravní službě za dovoz této sedačky. Odstoupení od smlouvy přeci nenastalo mou vinou. Děkuji za odpověď. Alena A.
Otázku poslal/a: , 29. 10. 2017 17:58
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dní dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud jste sedačku reklamovala dne 19. 9. 2017, měla být reklamace vyřízena dne 19. 10. 2017, případně 23. 10. 2017 za předpokladu, že jste s tímto termínem při uplatňování reklamace prokazatelně souhlasila. Pokud ani 26. 10. 2017 nebyl dodán kompletní nový bezvadný kus, prodávající nevyřídil reklamaci včas, což Vás opravňovalo k odstoupení od kupní smlouvy. V případě odstoupení se závazek ruší od počátku, tedy jakoby vůbec nevznikl. Pokud Vám prodávající nebude chtít uhradit náklady na dopravu, žádejte je prokazatelně zvlášť jako náklady, které by bývaly nevznikly, kdyby prodávající plnil bezvadně. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
30. 10. 2017 20:35
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více