Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, v říjnu 2013 jsem si zakoupil vůz Kia Ceed se sedmiletou zárukou přestavěný od Kie na LPG. 3 roky vůz nevykazoval žádné závady. Po třech letech se začaly projevovat určité závady, které nejsou pro můj dotaz podstatné. 4. září 2017 jsem přistavil do autosalonu Kia kde jsem vozidlo kupoval a pravidelně servisoval k další a opakované reklamaci motoru. V servise vozidlo přijali, závadu uznali a vozidlo měli opravit. 4.října 2017, tedy 30 den od přistavení vozu k reklamaci mi volal servisní technik, že závada se jim doposud nepodařila odstranit, tak ať si přijedu pro náhradní vůz, což jsem odmítnul a řekl jsem jim, že budu chtít odstoupit od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace. Bylo mi sděleno, že na to nemám nárok, protože závada, pro kterou jsem vozidlo reklamoval se nestala v zákonné záruční lhůtě 24 měsíců a že teď mám nárok jen na bezplatnou opravu vozidla. Rád bych se tedy zeptal jak to s tou nedodrženou lhůtou na reklamaci v mém případě je. Děkuji a s pozdravem David Klieštík.
Otázku poslal/a: , 3. 11. 2017 20:48
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, jak byla ujednána prodloužená 5letá záruka, tj. nad rámec zákonné 2leté záruky. Pokud v tomto ujednání není stanovena žádná odchylka od zákonné záruky, například ve vztahu ke způsobům vyřízení reklamace či plynutí reklamační lhůty, budou se tyto skutečnosti řídit analogicky zákonným režimem, a to včetně odstoupení od kupní smlouvy. V takovém případě můžete trvat na Vámi uplatněném odstoupení od kupní smlouvy. Pokud je však ujednáno jinak, jste tímto odchylným ujednáním vázán. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
6. 11. 2017 15:24
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více