Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý deň, s priateľom sme si kúpili identické športové hodinky značky Sigma cez internetový obchod Mall.cz. Ešte pred uplynutím dvojročnej záruky nám obom začali praskať plastové remienky. Ešte pred úplným rotrhnutím sme ich odoslali na reklamáciu do Česka. Stále ešte sme v dvojročnej záruke od zakúpenia. Od českého internetového obchodníka MAll sme dostali stavisko: "Vaše reklamace nebyla uznána, protože výrobek byl nevhodně používán." Náromkové hodinky boli nosené na ruke, pri bežných športových aktivitách, na ktoré sú určené, teda pri behaní, bicyklovaní a pri bežnom nosení. S neuznaním reklamácie nesúhlasíme. Čo môžeme v tejto situácii urobiť? Krásny deň praje Natália Tyszová
Otázku poslal/a: , 4. 11. 2017 10:50
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za to, že věc bude mít ujednané nebo spravedlivě očekávané vlastnosti a bude sloužit uvedenému nebo obvyklému účelu, a to po dobu nejméně 24 měsíců. Obvyklým účelem sportovních hodinek je jejich nošení při sportovních aktivitách. Vada se vyskytla na obou hodinkách zároveň, což rovněž může poukazovat na to, že se jedná o vadu materiálu a ne vadu způsobenou jejich nesprávným používáním. Prodávající je navíc povinen Vás informovat „o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku“. Pokud tak prokazatelně neučinil, odpovídá i za vady, které vzniky v důsledku tohoto jeho opomenutí. V případě, že prodávající opětovnou reklamaci s výše uvedeným odůvodněním zamítne, obraťte se na soudního znalce s žádostí o vypracování znaleckého posudku. Pokud prodávající reklamaci se znaleckým posudkem ve Váš prospěch následně uzná, bude Vám povinen zpětně uhradit i náklady vynaložené na vyhotovení znaleckého posudku. Na tuto skutečnost prodávajícího při opětovné reklamaci rovněž upozorněte. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
6. 11. 2017 12:47
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více