Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
V roce 2016 jsem zakoupil krbovou vložku včetně montáže (obestavby). V 7/2017 jsem informoval e-mailem prodejce o vadě této krbové vložky, kdy byla přislíbena oprava z jejich strany. Od této doby neustále telefonicky slibovali a posouvali termín odstranění vady. Proto v 10/2017 byla zaslána reklamace doporučeným dopisem, který si prodejce nepřevzal (vím že i přes nevyzvednutí je považována jako doručena). Pro jistotu jsem včera odeslal novou výzvu k odstranění reklamace (označenou jako II.) v obálce se zeleným pruhem. Současně jsem zadal, aby nebyl dopis vracen, ale v případě nevyzvednuti vhozen do schránky. Chtěl bych se zeptat, když po uplynutí 30-denní lhůty prodejce neopraví (nenastoupí k odstranění vady) hodlám tuto situaci považovat jako podstatné porušení smlouvy a hodlám od kupní smlouvy odstoupit. Z tohoto důvodu budu chtít uplatnit vrácení kupní ceny. Co je však do ní možné zahrnout? Pouze krbovou vložku, nebo i obestavbu? Jak se pak nahlíží na další práce s tím spojené? Dejme tomu omítky, výmalba, obklad kamenem? A co s krbovou vložkou, která je nainstalována, ta mi fyzicky zůstane? Děkuji
Otázku poslal/a: , 7. 11. 2017 11:05
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste již první dopis prokazatelně zaslal na sídlo prodávajícího, případně adresu určenou k zasílání reklamací, má se za to, že byl doručen nejpozději třetí pracovní den po odeslání. Od následujícího dne počala plynout 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, ve které je prodávající povinen posoudit vytýkanou vadu a případně ji odstranit. Pokud lhůtu nedodrží, dopustí se podstatného porušení smlouvy, což Vás bude opravňovat od kupní smlouvy odstoupit. Odstoupením se zruší smlouva od počátku, prodávající Vám tedy bude povinen uhradit celou původní kupní cenu a Vy jemu vrátíte krbovou vložku. Jelikož prodávající ponese náklady na přepravu, můžete ho vyzvat k převzetí věci. Vedle odstoupení uplatněte nárok na náhradu škody a žádejte po prodávajícím náklady, které by Vám bývaly nevznikly v případě, že by vyřídil reklamaci v souladu se zákonem. Jedná se o náklady na montáž a demontáž krbové vložky a případně úpravu obestavby pro zakomponování jiné kompatibilní krbové vložky. Požadovat náklady na stavbu a odstranění celé obestavy by bylo možné pouze v případě, kdy by ta nebyla kompatibilní s žádnou jinou krbovou vložkou, tedy i po její úpravě. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
7. 11. 2017 16:17
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více