Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, koupila jsem si šálu. Po prvním "použití" jsem zjistila, že pouští vlákna (chlupy), která jsem dlouho vyčesávala z oblečení, dokonce se zachytila i na botách. Okamžitě jsem ji reklamovala (vrácení zboží neuznali, protože jsem z výrobku odstřihla všitý štítek). Po týdnu byla reklamace vyřízena. Nyní mi přišla SMS, ze které vyplývá, že na výrobku neshledali žádnou vadu a vracejí mi ho. Pro mne je nepoužitelný, za jiný ho vyměnit prý nemohu (to mi bylo sděleno, když jsem reklamaci podávala). Myslím, že jsem při nákupu měla být upozorněna na fakt, že šála pouští chlupy a může způsobit znečištění oblečení. Je to tak? Děkuji za Vaši radu. Mira
Otázku poslal/a: , 12. 11. 2017 17:00
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí. Vadou se rozumí rozpor skutečných vlastností věci s vlastnostmi deklarovanými prodávajícím nebo spravedlivě očekávanými. Pokud šála skutečně nestandardně a neočekávatelně pouští chlupy, bylo by možné se odstranění této vady dovolávat prostřednictvím reklamace. Prodávající je povinen vadu odstranit opravou, výměnou za nový zcela stejný bezvadný kus nebo odstoupením od kupní smlouvy. Pokud by zde byl důvodný předpoklad, že výměna za nový kus nepovede k odstranění vady v celém rozsahu, jelikož se jedná o typovou vadu každé takové šály, přicházelo by v úvahu pouze odstoupení od kupní smlouvy, tedy vrácení šály a vrácení kupní ceny. Pokud se vada na věci vyskytne v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že na věci byla od počátku a prodávající za ni odpovídá, pokud neprokáže opak, tedy že věc je bezvadná nebo že vada byla způsobena kupujícím spotřebitelem. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. V případě, že by reklamaci opětovně zamítl bez dodání silného důkazu o tom, že věc je bezvadná a její vlastnosti standardní, opravňovalo by Vás to k odstoupení od kupní smlouvy z toho důvodu, že prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
14. 11. 2017 17:53
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Etherová ETF startují. Zisky z těžby bitcoinů jsou rekordně nízké. Týden v kryptu
Šéf BlackRocku je fanouškem bitcoinu. Němci prodali bitcoin nejhůře jak mohli. Trump prý...více
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více