Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, cca před půl rokem jsme zakoupili notebook Asus. Poté co přišel jsme si všimli, že pc má vadný displej (pixel), špatná odezva touchpadu a "rachtající" ventilátor. Počítač jsme následně poslali na reklamaci. Uznali nám ovšem pouze displej (výměna) a touchpad vyřešili přeinstalací Windows s tím, že závada ventilátoru se v servisu neprojevila (myslím si, že to ani nijak příliš nezkoumali). Počítač jsme tedy dostali zpět a ihned při prvním spuštění se ventilátor ozval znovu. Poslali jsme jej tedy hned druhý den zpátky s videem, kde byla závada zaznamenána. Reklamaci tentokrát uznali a ventilátor vyměnili. Po cca 14 dnech začal ventilátor "rachtat" znovu, ovšem s výrazně menší intenzitou takže bylo pořízení kvalitní nahrávky velmi problematické. Nicméně nějaké nahrávky se podařilo pořídit, i když na nich byl zvuk velmi špatně slyšet. Počítač jsme tedy potřetí poslali na reklamaci s tím, že bychom rádi odstoupili od kupní smlouvy, protože pc očividně není stále ve stavu v jakém bychom si nový výrobek představovali. Reklamaci ovšem neuznali a počítač nám za cca týden poslali zpět. Máme možnost od kupní smlouvy nějakým způsobem odstoupit, nebo musíme zboží ještě několikrát reklamovat aby to možné bylo? Předem velice děkuji. Sklenička Tomáš
Otázku poslal/a: , 8. 12. 2017 12:54
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká mimo jiné při třetím výskytu téže vady nebo čtvrtém výskytu různé vady, tedy po nejméně dvou, resp. třech uznaných reklamacích vyřešených opravou. Z důvodu výskytu opakované vady tudíž od kupní smlouvy nyní odstoupit nelze. Pokud by se vada na věci projevila ihned po jejím převzetí z reklamace, bylo by možné namítat, že prodávající nesplnil svoji zákonnou povinnost, tj. posoudit a odstranit vytýkanou vadu, a vyzvat ho do uplynutí 30denní lhůty pro reklamaci k nápravě. Pokud se však vada vyskytla až po delší době od převzetí věci z reklamace, byl jste oprávněn věc opětovně reklamovat. V případech, kdy se vada na věci projeví v prvních 6 měsících od její koupě, se má za to, že věc byla vadná od počátku a prodávající za vadu odpovídá, dokud neprokáže silným důkazním prostředkem opak, tj. že věc je bezvadná nebo že za vadu neodpovídá, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud by prodávající své zamítavé stanovisko nezměnil nebo k němu nedoložil výše uvedený silný důkaz, mohl byste od kupní smlouvy odstoupit, jelikož prodávající odmítl odstranit vadu, za kterou ze zákona odpovídá, dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci opravou, výměnou za zcela stejný nový kus nebo odstoupením od kupní smlouvy. Pokud oprava nebo výměna části věci nevedla k odstranění vady v celém rozsahu, žádejte případně silnější způsob vyřízení reklamace, například výměnu celé věci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
11. 12. 2017 9:38
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více