Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, Rád bych se na Vás obrátil s žádostí o konzultaci. Objednal jsem si trekingové boty od jednoho tuzemského eshopu, který se zabývá dovozem jednoho italského výrobce do ČR. Tento dovozce (výrobce) nabízí individuální úpravy. Vzhledem k tomu, že mám problémy s nestandartním chodidlem, nechal jsem si tyto upravit na míru. Eshop mi zaslal co potřebuje poměřit. Toto jsem poměřil a dokonce i anomalie nafotil. Dle vyjadrení eshopu (vyrobce) by s upravou zadny problem byt nemel. Po slozeni 50% se dali do vyroby. Boty mely byt hotovy do 30 dni. Po 30 dnech se eshop ozval, ze se boty ve vyrobe poskodily a musi je vyrobit znova. Doba dodani se tedy prodlouzila na 60 dní. V pátek mi boty dorazily domů a bohužel mi nejsou. I přesto, že jsem jim všechny požadované údaje zaslal, tak mi jsou malé. Snažím se to s dovozcem řešit, ale připadá mi, že od toho chce dát ruce pryč. Vzhledem k tomu, že na nich byly provedeny úpravy, nechtějí přistoupit na vrácení v 14 denní lhůtě a pouze navrhuji roztažení u obuvníka. Vzhledem k tomu, že boty jsou vyloženě malé, tak dle mého názoru tato úprava nepomůže. Chtěl bych se Vás dotázat, jaké mám možnosti? Děkuji Dudík
Otázku poslal/a: , 11. 12. 2017 15:23
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci projeví v prvních 24 měsících od jejího převzetí. Vadou se rozumí každá skutečná vlastnost věci, která se liší od vlastnosti smluvené. Pokud věc nemá vlastnosti, které jste si s prodávajícím smluvil, respektive k nimž jste mu zaslal správně naměřené údaje v souladu s jeho pokyny, jste oprávněn věc reklamovat. V rámci reklamace je prodávající povinen bezplatně odstranit vadu v celém rozsahu a to buď opravou, jíž nedojde ke snížení hodnoty věci; výměnou za zcela stejný nový bezvadný kus a nejsou-li tyto způsoby možné, odstoupením od kupní smlouvy. V současné chvíli si můžete zvolit Vámi preferovaný způsob vyřízení reklamace. Tu je prodávající povinen vyřídit do 30 dní. Jelikož se vada na věci navíc projevila v prvních 6 měsících od převzetí věci, prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout bez doložení silného důkazu, nejlépe znaleckého posudku o tom, že za vadu neodpovídá. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 12. 2017 14:04
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více