Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, rád bych se informoval, jak vysokou slevu můžu požadovat při reklamaci zboží. Objednal jsem si trička s vlastním potiskem v hodnotě 12 000 Kč. Dodavatel na potisk použil špatná tisková data přesto že jsem ho upozornil na to, která data použít. Tisk se týkal 33 kusů triček. 6 kusů bylo potištěno na trička dle objednávky a zbytek na trička jiná která mi nevyhovují. Dodavatel mě na tuto skutečnost neupozornil a tisk provedl bez mého vědomí. V mailu mě na můj dotaz, zda stihne termín, kdy potřebuji mít trička nejpozději u sebe mě ujistil, že termín určitě stihne. Termín nestihl a abych měl trika v termínu, musel jsem si pro ně přijet sám. Před započetím práce mu byla zaslána zálohová faktura na necelé 4000 Kč.Vrátit zboží bohužel nemůžu, protože jsem musel použít trička i když špatná. Zakázku jsem vyreklamoval s tím, že zbytek peněz mu již nehodlám poslat, protože z celé zakázky nedodržel nic. Prosím tedy o informaci, zda je můj postup spravný, Předem děkuji za vaši odpoved.
Otázku poslal/a: , 14. 12. 2017 20:04
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vrátit zboží do 14 dní nelze zejména proto, že Vám zboží pravděpodobně bylo upraveno na míru, tj. potisk jste si zvolil sám a nebyl ve standardní nabídce prodávajícího. Pokud jste si pouze vybral z nabídky prodávajícího, jste od kupní smlouvy oprávněn odstoupit s tím, že prodávající je oprávněn snížit vracenou částku zboží na aktuální tržní hodnotu triček po jejich nošení. Nebudete-li odstupovat od kupní smlouvy, můžete 27 triček reklamovat a u prodávajícího požadovat, aby Vám dodal trička s takovými vlastnostmi, které byly prokazatelně smluveny. Pokud se tak nestane do 30 dní, v tomto rozsahu budete oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Vámi uváděné nedoplacení kupní ceny by mohlo být považováno rovněž za jeden ze způsobů vyřízení reklamace, tedy za slevu, i v tomto případě je ale třeba, aby prodávající svou odpovědnost za vady v rámci reklamace uznal. Co se týče nákladů na cestu k prodávajícímu za účelem vyzvednutí triček, tyto můžete uplatňovat jako škodu, která by bývala nevznikla, kdyby prodávající plnil tak, jak bylo smluveno. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
15. 12. 2017 18:05
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více