Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, zakoupila jsem neoriginální nabíječku ke svému notebooku. Ta přestala fungovat a jako bonus mi pravděpodobně zničila baterku v notebooku. V průvodním dopise k reklamaci jsem proto uvedla, že považuji vadu za podstatné porušení smlouvy, odstupuji a žádám vrácení peněz. Prodejce mi však sdělil, že peníze mi vrátí pouze při třetím reklamování. K samotné reklamaci se nevyjádřil, ale s ohledem na dále uvedené usuzuji, že vadu uznal. Nabídl mi tedy buď výměnu zboží nebo možnost nakoupit v jeho e-shopu do hodnoty nabíječky a poté mi peníze za nabíječku vrátí. Jeho jednání nepovažuji za správné. Mohu jeho nabídku odmítnout a trvat na vrácení peněz? Předem Vám velmi děkuji.
Otázku poslal/a: , 28. 12. 2017 16:15
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající uzná svoji odpovědnost za vadu, tj. reklamaci, je povinen odstranit vytýkanou vadu v celém rozsahu jedním ze zákonných způsobů uvedených v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jedná se o opravu, která nesníží hodnotu věci, výměnu za zcela stejný nový kus nebo odstoupení od kupní smlouvy. Pokud by zde existovalo důvodné podezření, že se jedná o typovou vadu věci, a každá další nová stejná nabíječka by byla rovněž vadná, nepřipadala by výměna, jako způsob vyřízení reklamace, v úvahu. Prodávající není oprávněn reklamaci vyřídit tak, že Vám nabídne nákup zboží ve stejné hodnotě v jeho e-shopu. U prodávajícího si tedy trvejte na výměně věci za zcela stejný nový kus nebo odstoupení od kupní smlouvy, není-li tato výměna možná, viz výše. Prokázat podstatné porušení smlouvy by bylo obtížné, odvozovalo by se např. z doby užívání nabíječky a takové stanovisko byste byla povinna prokázat. Pokud Vám věc navíc prokazatelně způsobila škodu, jste tuto škodu po prodávajícím rovněž oprávněna požadovat. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
29. 12. 2017 22:37
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více