Reklamace NTB
Dobrý den,
obracím se na Vás s trochu zamotaným případem. Před svátky jsem reklamovala NTB u společnosti Dell. Byly uznány 4 vady a NTB byl poslán do servisu, jednalo se o poslední možnost (1 reklamace) před propadnutím záruky. Pro zboží si jezdí kurýr zprostředkovaný společností. NTB si měl vyzvednou na pražské adrese(kolej), ale opravený jej měli zaslat na jinou adresu (trvalé bydliště).
Když se z Delu již skoro 30 den nikdo neozýval, bylo mi to divné a volala jsem jim, abych se zeptala na stav opravy. Bylo mi řečeno, že ntb je již dávno doručen do mých rukou. Tvrdila jsem, že není. Nikdo mě nekontaktoval, že je oprava provedena ani se neozval kurýr, že by mi měl zboží předat. Nakonec se pán dopátral k tomu, že ntb již před 15 dny někdo převzal na adrese, kde zboží přebírali. Kurýr nechal ntb na vrátnici, ale v té době jsem se na ní nenacházela, předal ho do rukou vrátné. Byla jsem odkázána na firmu UPS,ať si problém vyřídím s nimi. Tam mě zase nazpět odkazovali na servis Dell.
Nakonec se mi podařilo na telefonické podpoře Dell smluvit, že se jedná o jejich pochybení (spletení adresy). Přislíbili, že ntb najdou a pošlou znovu na smluvenou adresu do 3 dnů. Když se tak nestalo, jela jsem do Prahy na kolej a ntb si naštěstí na koleji vyzvedla u vrátné.
Po jeho zapnutí jsem však zjistila, že jedna ze 4 vad (nefungující touchpad) nebyla opravena.
Nyní už je ntb po záruční lhůtě, ale chtěla bych se zeptat, zda je možné ntb znova poslat do servisu, když uznaná vada v termínu záruky nebyla provedena. A ntb mi byl vrácen "bez její opravy".
Děkuji Vám za odpověď.
Otázku poslal/a: , 9. 1. 2018 10:53
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, pokud byla reklamace uznána v celém rozsahu, ale hned po převzetí věci z reklamace jedna z vad na věci stále vězela, je možné reklamaci považovat za nevyřízenou řádně a včas a prodávajícího vyzvat k nápravě do uplynutí zákonem stanovené 30denní lhůty na vyřízení reklamace. Pokud tato lhůta již uběhla, stanovte prodávajícímu náhradní lhůtu odpovídající té, kterou by býval k nápravě měl, pokud by zboží zaslal na správnou - Vámi uvedenou - adresu. Nenapraví-li své pochybení v této dodatečné lhůtě, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud odpovědnost za vadu touchpadu byla prodávajícím zamítnuta, jste oprávněna toto stanovisko rozporovat s doložením konkrétních důvodů, proč se zamítnutím reklamace v tomto rozsahu nesouhlasíte, případně s doložením znaleckého posudku ve Váš prospěch. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
9. 1. 2018 14:26