Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, obracím se na Vás s trochu zamotaným případem. Před svátky jsem reklamovala NTB u společnosti Dell. Byly uznány 4 vady a NTB byl poslán do servisu, jednalo se o poslední možnost (1 reklamace) před propadnutím záruky. Pro zboží si jezdí kurýr zprostředkovaný společností. NTB si měl vyzvednou na pražské adrese(kolej), ale opravený jej měli zaslat na jinou adresu (trvalé bydliště). Když se z Delu již skoro 30 den nikdo neozýval, bylo mi to divné a volala jsem jim, abych se zeptala na stav opravy. Bylo mi řečeno, že ntb je již dávno doručen do mých rukou. Tvrdila jsem, že není. Nikdo mě nekontaktoval, že je oprava provedena ani se neozval kurýr, že by mi měl zboží předat. Nakonec se pán dopátral k tomu, že ntb již před 15 dny někdo převzal na adrese, kde zboží přebírali. Kurýr nechal ntb na vrátnici, ale v té době jsem se na ní nenacházela, předal ho do rukou vrátné. Byla jsem odkázána na firmu UPS,ať si problém vyřídím s nimi. Tam mě zase nazpět odkazovali na servis Dell. Nakonec se mi podařilo na telefonické podpoře Dell smluvit, že se jedná o jejich pochybení (spletení adresy). Přislíbili, že ntb najdou a pošlou znovu na smluvenou adresu do 3 dnů. Když se tak nestalo, jela jsem do Prahy na kolej a ntb si naštěstí na koleji vyzvedla u vrátné. Po jeho zapnutí jsem však zjistila, že jedna ze 4 vad (nefungující touchpad) nebyla opravena. Nyní už je ntb po záruční lhůtě, ale chtěla bych se zeptat, zda je možné ntb znova poslat do servisu, když uznaná vada v termínu záruky nebyla provedena. A ntb mi byl vrácen "bez její opravy". Děkuji Vám za odpověď.
Otázku poslal/a: , 9. 1. 2018 10:53
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ano, pokud byla reklamace uznána v celém rozsahu, ale hned po převzetí věci z reklamace jedna z vad na věci stále vězela, je možné reklamaci považovat za nevyřízenou řádně a včas a prodávajícího vyzvat k nápravě do uplynutí zákonem stanovené 30denní lhůty na vyřízení reklamace. Pokud tato lhůta již uběhla, stanovte prodávajícímu náhradní lhůtu odpovídající té, kterou by býval k nápravě měl, pokud by zboží zaslal na správnou - Vámi uvedenou - adresu. Nenapraví-li své pochybení v této dodatečné lhůtě, budete oprávněna od kupní smlouvy odstoupit dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud odpovědnost za vadu touchpadu byla prodávajícím zamítnuta, jste oprávněna toto stanovisko rozporovat s doložením konkrétních důvodů, proč se zamítnutím reklamace v tomto rozsahu nesouhlasíte, případně s doložením znaleckého posudku ve Váš prospěch. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
9. 1. 2018 14:26
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více