Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, dne 21.11.2017 jsem v prodloužené záruce reklamoval notebook. Při převzetí notebooku do reklamace jsem podepepsal reklamační doklad ve kterém stálo, že reklamaci musí vyřídit bez zbytečných odkladů nejpozději do 35 dnů. 3.1 mi přišla zpráva, že reklamace byla ukončena vystavením dobropisu. Za každý měsíc od koupi si strhávají 2% z částky, takže dobropis byl výrazně nižší, než původní cena. Jelikož reklamaci vyřídili pozdě, ještě ten den jsem šel jsem na pobočku s tím, že chci odstoupit od smlouvy. Tam mi řekli, že chyba byla na jejich straně. Zrušili vystavený dobropis a řekli, že do ty tři dnů by mi měl být vystaven nový dobropis na plnou částku. Za 3 dny mi přišel nesrozumitelný email, čekal jsem tedy na pracovní den. V pondělí, tedy včera, jsem volal do jejich call centra, jak to vypadá a co se bude dít dál. Slečna mi znovu potvrdila jejich chybu a řekla, že do 2 dnů se to vyřeší, a bude mi vystaven dobropis. Dnes mi přišel email, že se jedná o reklamaci v prodloužené záruce a oni mají ze zákona 90 dní na vyřízení. Chci se zeptat, jestli je toto jednání správné. Zda opravdu mají na vyřízení reklamace 90 dní i přesto, že jsme na začátku reklamace podepsal 35 dní. Předem děkuji za pomoc.
Otázku poslal/a: , 9. 1. 2018 15:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vašem případě záleží na tom, v jaké formě byla sjednána smlouva o prodloužené záruce. Pokud se jedná o inominátní smlouvu, kde byla sjednána povinnost prodávajícího vyřídit reklamaci do 35 dní, jste skutečně oprávněn od kupní smlouvy odstoupit a žádat vrácení celé původní kupní ceny nebo ceny, která odpovídá smluveným podmínkám. Pokud by se jednalo o pojistnou smlouvu, kde má pojistitel právo prošetřit věc ve třech měsících, argumentujte údajem na reklamačním protokolu, který jako pozdější ujednání upravil podmínky smlouvy v daném rozsahu, a tím reklamace rovněž nebyla vyřízena včas. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
10. 1. 2018 8:05
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více