Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, měla bych dotaz. Zakoupila jsem si v jednom známém obchodě zimní boty. Poprvé jsem je reklamovala tři měsíce po užívání. Jednalo se o vytrženou patu od podevše. Boty mi opravili a vrátili. Po roku jsem ale boty reklamovala po druhé s tou samou vadou a opět mi byli vráceny opravené. Ten samý rok asi po půl roce jsem je reklamovala znovu tedy třetí reklamace to mi boty vrátili s tím že reklamace mi byla zamítnutá. Ptala jsem se na důvod a ten mi paní prodavačka neřekla. Řekla jsem ji že už je to třetí reklamace s tou samou vadou ukázala jsem ji i zápisi o těch dvou reklamacích před tím to ji zarazilo a boty mi vzala zpátky s tím že je pošle zpátky na posouzení. Dneska mi volali že už mám reklamaci (tety už čtvrtou) vyřízenou a že to mám zamítnute. Mohli by jste mi prosím poradit jak se na tohle můžu zachovat. Mám právo na vrácení peněz když už se jedná o čtvrtou reklamaci. Boty nebyli zrovna levné. Přijde mi divné že předtím mi tu samou vadu opravili a po třetí a po čtvrté zamítli. Moc děkuji za Vaši radu a odpověď. Hezký den
Otázku poslal/a: , 10. 1. 2018 16:39
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká v případě třetího výskytu tytéž vady na věci po nejméně dvou předchozích uznaných reklamacích vyřešených opravou. Pokud ve Vašem případě byly třetí i čtvrtá reklamace zamítnuty, jste oprávněna poslední zamítavé stanovisko rozporovat prostřednictvím další reklamace s uvedením konkrétních důvodů, proč se zamítnutím reklamace nesouhlasíte. K tomuto stanovisku můžete přiložit znalecký posudek ve Váš prospěch. Prodávající je ze zákona vždy povinen odůvodnit, proč reklamaci zamítá, v opačném případě by reklamaci bylo možné považovat za nevyřízenou řádně a včas a od kupní smlouvy odstoupit. Při případném uplatňování nové reklamace Vám doporučujeme zvolit právo na odstoupení od kupní smlouvy, jako způsob vyřízení reklamace, pro výskyt třetí stejné vady. Pokud byste jej totiž výslovně sama nezvolila, prodávající by nebyl ze zákona povinen jej jako způsob vyřízení reklamace zvolit a mohl by Vám boty například vyměnit nebo opravit. Pokud Vám prodávající reklamaci následně uzná, bude povinen nejen ji vyřídit Vámi zvoleným způsobem, tj. odstoupením od kupní smlouvy (tedy vrácením celé původní kupní ceny), ale bude Vám povinen zpětně uhradit i náklady vynaložené na pořízení znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 1. 2018 9:39
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více