Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den Obracím se na Vás s prosbou. 14.7. jsem na Alze zakoupil dron DJI Phantom 4. Tento dron jsem reklamoval, jelikož po mém vzlétnutí aniž bych páčkami dron ovládal samovolně nalétal 8m. Byl neovladatelný a naletěl do stromu. Podotýkám že jsem létal při GPS. Vlivem takovéhoto samovolného letu neletěl do stromu. Poškodila se vrtule, následoval pád. Toto vše jsem uvedl do reklamačního protokolu a přidal jsem záznam, kde je vidět, že jsem dron neovládal ani do směru vpřed ani vzad. Vlivem pádu došlo k prasklině pod jedním motorem. To je zapsané v reklamačním protokolu. Požadovaný zůsob vyřízení - Oprava. Datum příjmu reklamace 21.12.2017. Dnes mi přišlo vyrozumění, že dron je mechanicky poškozen - nezvtahuje se nárok na reklamaci. Podle mne došlo k mechanickému poškození ale vlvem vadné elektroniky. Chtěl bych se zeptat jakým způsobem mám pokračovat. Dron jsem zatím nepřevzal. Podle mne by se měl někdo zajímat příčinou pádu. A když žádám opravu tak by mě měl někdo kontaktovat. Děkuji za Váš čas. S pozdravem Jiří Rozkošný
Otázku poslal/a: , 10. 1. 2018 20:18
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste postupoval v souladu s návodem a dron byl od počátku vadně nastavený či vadně technicky zpracovaný, je toto vada, za kterou prodávající odpovídá. Jelikož jste věc reklamoval v prvních 6 měsících od uzavření kupní smlouvy, prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, dokud silným důkazním prostředkem neprokáže, že věc byla při jejím převzetí bezvadná dle. Pokud by se tak nestalo, opravňovalo by Vás to k odstoupení od kupní smlouvy dle § 2107 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Doporučujeme Vám prodávajícího na tuto jeho povinnost upozornit, opětovně podrobně popsat příčiny vzniku praskliny a případně toto vše doložit svědectvím. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 1. 2018 9:49
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více