Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, mám na Vás dotaz. Dne 8.12.2017 jsem byla reklamovat kavovar Nespresso v jejich kamenné prodejně Nespresso. Kavovar jsem sice koupila v Elektroworldu, ale vše ostatní řešíme v této prodejně. Nicméně dnes (tj. 10.1.2018) jsem jejich prodejnu navštívila s tím, že se mi ještě nikdo neozval a zjistila jsem, že tam kavovar není. Stále je na servisu v Praze, kde leží od 18.12.2017 opravený s poznámkou nebere telefon. Do reklamačního protokolu jsem jasně uvedla své telefonní číslo, ale oni tam napsali telefonní číslo z registrace, tj. Na mého přítele. Navíc mi bylo řečeno, že vrátit peníze mi nemohou, protože za prvé jsem koupila kavovar v Elektroworldu a za druhé jsme ho zakoupili v březnu 2016, což už budou dva roky. Nicméně můj dotaz zní: Jsou k tomuto oprávněni, i když je to jejich kavovar a oni mi ho nevrátili v zákonné reklamační lhůtě?? Chci odstoupit od kupní smlouvy, ale údajně nemohu. Děkuji za rychlou odpověď
Otázku poslal/a: , 10. 1. 2018 22:27
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Za vady, které se na věci ve lhůtě 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě, vyskytnou, odpovídá vždy prodávající. Ve Vašem případě záleží na tom, jestli prodávající ve svých obchodních podmínkách stanovil Vámi uváděnou prodejnu jako subjekt určený k přijímání a vyřizování reklamací. Pokud ano, můžete se nyní na prodávajícího obrátit s tím, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (nebyla jste ve lhůtě 30 dní vyrozuměna o jejím vyřízení na čísle uvedeném na reklamačním protokolu) a žádat vrácení celé původní kupní ceny. Pokud Vámi uváděná prodejna nebyla určená k vyřizování reklamací, reklamujte věc opětovně u prodávajícího, případně u toho subjektu, který takto určeným subjektem je. U prodejny byste pak případně mohla požadovat náhradu škody, pokud by Vám jejím přijetím věci do reklamace bez zákonného titulu prokazatelně nějaká vznikla. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 1. 2018 9:52
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více