Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, před 8 měsíci jsem si koupil Honor 7 Lité (NEM-21). V kamenné prodejně prodejce audio video mobil techniky. Před třemi týdny jsem dal telefon na reklamaci z důvodu nefunkčního usb micro portu. Přestal nabíjet, a když, tak často jen pokud byl nejdřív úplně vybitý. Pan při příjmu mě upozorňoval, že to na 90% na reklamaci neuznají, že jsem si to udělal pravděpodobně sám. Trval jsem na odeslání a posouzení. Byl jsem slušný. 4. i 5.ledna mi přišla sms (na kterou se nedá odpovědět), s tím, že výměna předního i zadního panelu stojí tolik a tolik plus kontaktní email. (dvě třetiny ceny nového telefonu). 7.ledna jsem jim zaslal na uvedený email vyjádření, že NEpožaduji výměnu žádného z panelů, že mi nejde o krásu, všechno jinak fungovalo, displej nepoškrabaný (byl chráněn coverem). Jen rohy a zadek byly lehce odřené, vidno že se telefon potkával v kapse bund s jinými věcmi. Psal jsem, že mi jde jen o nefunkční nabíjení. 10.ledna mi přišla krátká sms, že si mohu telefon vyzvednout. 11.ledna jsem se dostavil na kamennou prodejnu a koukám jako vyjevený. telefon jako nový. V servisu proběhla výměna předního i zadního panelu, což jsem nepožadoval. (plus nový kabel, ten originální starý se totiž po víc jak půl roce na obouch koncích úplně totálně rozpadl) Co mohu dělat? Nehodlám to platit, za ty peníze už si můžu koupit vyšší model, chci to co bylo předtím, beztak to zase ošoupu v kapsách. Jak mam postupovat, co nejlépe dělat? Mohu neco delat?
Otázku poslal/a: , 11. 1. 2018 17:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste věc reklamoval, prodávající byl povinen vytýkanou vadu pouze posoudit a seznal-li by, že za ni odpovídá, ji v zákonné době zákonným způsobem zdarma odstranit. Pokud Vám prodávající v rámci procesu reklamace nabídl placenou opravu věci, nebyl oprávněn ji realizovat, pokud jste s ní výslovně nesouhlasil, tj. neuzavřel smlouvu. Prodávajícího vyrozumějte o tom, že zde není žádný právní titul pro vznik smlouvy o opravě. V případě, že byste částku uhradil, jednalo by se ze strany prodávajícího o tzv. bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
15. 1. 2018 22:37
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště
Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více
Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více