Mobil, v servisu nepožadovaná výměna
Dobrý den,
před 8 měsíci jsem si koupil Honor 7 Lité (NEM-21). V kamenné prodejně prodejce audio video mobil techniky.
Před třemi týdny jsem dal telefon na reklamaci z důvodu nefunkčního usb micro portu. Přestal nabíjet, a když, tak často jen pokud byl nejdřív úplně vybitý.
Pan při příjmu mě upozorňoval, že to na 90% na reklamaci neuznají, že jsem si to udělal pravděpodobně sám. Trval jsem na odeslání a posouzení. Byl jsem slušný.
4. i 5.ledna mi přišla sms (na kterou se nedá odpovědět), s tím, že výměna předního i zadního panelu stojí tolik a tolik plus kontaktní email. (dvě třetiny ceny nového telefonu).
7.ledna jsem jim zaslal na uvedený email vyjádření, že NEpožaduji výměnu žádného z panelů, že mi nejde o krásu, všechno jinak fungovalo, displej nepoškrabaný (byl chráněn coverem). Jen rohy a zadek byly lehce odřené, vidno že se telefon potkával v kapse bund s jinými věcmi. Psal jsem, že mi jde jen o nefunkční nabíjení.
10.ledna mi přišla krátká sms, že si mohu telefon vyzvednout.
11.ledna jsem se dostavil na kamennou prodejnu a koukám jako vyjevený. telefon jako nový. V servisu proběhla výměna předního i zadního panelu, což jsem nepožadoval. (plus nový kabel, ten originální starý se totiž po víc jak půl roce na obouch koncích úplně totálně rozpadl)
Co mohu dělat? Nehodlám to platit, za ty peníze už si můžu koupit vyšší model,
chci to co bylo předtím, beztak to zase ošoupu v kapsách. Jak mam postupovat, co nejlépe dělat? Mohu neco delat?
Otázku poslal/a: , 11. 1. 2018 17:01
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste věc reklamoval, prodávající byl povinen vytýkanou vadu pouze posoudit a seznal-li by, že za ni odpovídá, ji v zákonné době zákonným způsobem zdarma odstranit. Pokud Vám prodávající v rámci procesu reklamace nabídl placenou opravu věci, nebyl oprávněn ji realizovat, pokud jste s ní výslovně nesouhlasil, tj. neuzavřel smlouvu. Prodávajícího vyrozumějte o tom, že zde není žádný právní titul pro vznik smlouvy o opravě. V případě, že byste částku uhradil, jednalo by se ze strany prodávajícího o tzv. bezdůvodné obohacení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
15. 1. 2018 22:37