Postup při opakované reklamaci mobilu

Zdravím vás. Mám dotaz ohledně reklamace mobilu. Bude to delší, abychom se správně pochopili, tak snad to nevadí. V roce 2016 jsem zakoupila přes Alza e-shop sekundární mobilní telefon, hrazeno elektronickou platbou. Nejsem si jistá, od kdy se počítá záruční lhůta, zda od objednání či doručení, ale ten jeden den nehraje zas tak velkou roli. 11.3.2016: Vaše objednávka bude vyřízena ihned po zaplacení. Platba bohužel zatím nedorazila na náš účet. 11.3.2016: Vaše objednávka se odesílá do AlzaBoxu. 12.3.2016: Vaše zboží právě přistálo do AlzaBoxu. Jde o toto: Hned po zprovoznění telefonu bylo jasné, že nesplňuje udávané parametry - baterie byla pokaždé ihned vybitá. Napsala jsem jim tedy dotaz 16.3.2016: ""Objednala jsem si od vás mobilní telefon Cube1 CardPhone. V parametrech je udána jistá výdrž baterie. Já ho mám první týden nový, nabíjím od začátku zcela správně, tzn. zcela vybít a zcela nabít, tzn. baterii nenamáhám, a přesto mi bez jakékoli manipulace vydrží pouze cca 20 hodin a při poslání 3 SMS a jednoho krátkého dvouminutového hovoru dokonce jen 12 hodin. To předpokládám není normální, když má v hovoru vydržet 3.5-4 hodiny a v pohotovostním režimu x dní. Když mi nevydrží nabitý ani půl dne, tak mi je k ničemu. Otázka je, zda je to šmejd z výroby a stačí vyreklamovat za jiný, nebo zda mají v manuálu mystifikaci a mám chtít odstoupit od smlouvy a tento výrobek již nebrat."" Přizvali si mě na reklamaci (v té době jsem se v těchto zákonech vůbec neorientovala). 17.3.2016 byla uznána reklamace a zprostředkovatel napsal do protokolu, že požaduji výměnu (vyšvihl to tam automaticky bez ptaní) s udáním důvodů, že baterie nevydrží tak, jak by měla. Hned druhý den mi poslali nový mobil. Ale závada byla stále stejná - baterie nevydržela vůbec nic. 14.4.2016 jsem tedy šla na druhou reklamaci. Zprostředkovatel byl tentokrát vstřícnější a já už chytřejší a do protokolu uvedl, že požaduji odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od koupi z důvodů reklamace krátce po koupi. Ovšem 3.5.2016 mi výrobce telefonu zaslal zpět s tím, že to vyřídil opravou. V protokolu uvedl, že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a ježto bylo možno věc opravit, nevzniká mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Teď po delší době, kdy jsem chtěla mobil opět použít (jelikož je to mobil pouze sekundární) a naivně zjistit, zda-li se nevzpamatoval, tak jsem zjistila, že je naprosto nefunkční, nelze ho zapnout a vybitou baterií to není - napájí. Nemohl se rozbít, jelikož byl dobře uskladněn a nebylo s ním delší dobu manipulováno, pád či oxidace apod. je vyloučena. Zajímá mě, jak postupovat, jelikož mám ještě čas k vyřízení. 3x stejná vada ani 4x různá vada to není, navíc první reklamaci provedli výměnou, takže se mi počítá vlastně jen ta druhá reklamace provedená opravou. Jenže jsem se dočetla, že k podstatnému porušení smlouvy dojde, když bude jasné, že pokud byste o něm věděli předem, zboží nekoupíte. Takže se ukáže, že nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou u tohoto druhu zboží zásadní. Nebo vlastnosti, které prodejce sliboval. Jiná porušení smlouvy se považují za nepodstatná. Když bude vadná vyměnitelná baterka v mobilu, bude to jen nepodstatné porušení smlouvy. Při podstatném porušení smlouvy si můžete vybrat, jestli chcete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. Zajímá mě tedy, pokud baterie nesplňuje kritéria uvedená v parametrech a je integrovaná, tedy vyměnitelná pouze v servisu, jde o mobil jako celek? Jedná se o podstatné porušení smlouvy? A dále, když se ukázalo, že výrobce pravděpodobně mystifikuje parametry, jelikož ani výměna ani oprava nepomohla a událo se to do 14 dnů od internetového nákupu, přestože vyřizovatel napsal do protokolu výměna, vzhledem k paragrafu, že zboží nemá vlastnosti, pro které jsem ho kupovala, neměla bych mít nárok na odstoupení od smlouvy už tenkrát hned? A pokud ano, nelze to uplatnit zpětně? Budu vděčná za každou cennou radu, děkuji.

Otázku poslal/a:  , 13. 1. 2018 22:20

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zcela nefunkční baterii (nebo baterii s velmi nízkou kapacitou) by bylo možné chápat jako Vámi uváděné podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), jelikož kvůli ní není možné mobilní telefon užívat ani k jeho základním funkcím. Baterie je součástí věci dle § 505 občanského zákoníku. Je-li tedy vadná baterie, je vadný celý telefon. Ve Vašem případě však záleží na míře, v jaké skutečná kapacita baterie neodpovídá kapacitě deklarované. Takový nesoulad deklarovaných a skutečných vlastností věci, je možné reklamovat a pokud prodávající v zákonné 30denní reklamační lhůtě nedodá mobilní telefon, jehož baterie kapacitou odpovídá té deklarované, od kupní smlouvy bude možné z téhož důvodu odstoupit. Postupujte tedy popsaným způsobem - mobilní telefon z důvodu nesplnění jakosti reklamujte, a nedodá-li prodávající v 30 dnech nový bezvadný telefon s baterií s deklarovanou kapacitou, od kupní smlouvy odstupte. Co se týče klamavého konání prodávajícího, můžete na něj upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

17. 1. 2018 10:47

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

9. 8. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

7. 7. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

1. 6. 2016 | Petra Dlouhá | 8 komentářů

Reklamace dovolené: Pár dobrých rad

Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

4. 5. 2016 | Petra Dlouhá | 26 komentářů

Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu

První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

26. 4. 2016 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

31. 3. 2016 | Petra Dlouhá | 42 komentářů

Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit

Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

28. 1. 2016 | Zbyněk Kuběj | 3 komentáře

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

22. 12. 2015 | Lukáš Zelený | 1 komentářů

Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům

Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

14. 12. 2015 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

To naštve! Poplatky zpět nedostali, a ještě musí solit

Soud o vrácení poplatků za vedení úvěru prohráli. A navíc musí tito klienti bank zaplatit několik tisíc korun jako náhradu soudního řízení. Firma, která stojí za iniciativou PoplatkyZpět.cz, se totiž k jejich placení – navzdory slibům – nemá.

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

16. 11. 2015 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf

Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

6. 11. 2015 | Ondřej Tůma | 33 komentářů

Očima expertů: Zpětná hypotéka. Důchodcova spása, nebo zhouba?

Chcete doživotní rentu? Pokud máte nemovitost, můžete ji vyměnit za hotovost a doživotní rentu. Vtip je v tom, že vaše přestává nemovitost být, až když umřete. A to už se dá docela snést. Reverzní nebo zpětná hypotéka, služba, která ve světě není žádnou novinkou, si nachází cestu i do Česka. Ptáme se odborníků, jak se jim líbí. A jestli nemá nějaké háčky.

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

24. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 26 komentářů

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

13. 10. 2015 | Ondřej Tůma | 12 komentářů

Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře

Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.

Nová pravidla půjček: Dlužníkům pomůžou, poskytovatele úvěrů nepotěší

30. 9. 2015 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Nová pravidla půjček: Dlužníkům pomůžou, poskytovatele úvěrů nepotěší

Připravovaný zákon zamává s trhem spotřebitelských i hypotečních úvěrů. Už brzy bude možné splatit hypotéku levněji, poskytovatelé půjček si budou muset dlužníky důkladněji prověřit a za pozdní splátky už nedostanete takový flastr jako dnes. To je jen pár z řady plánovaných změn.

Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

7. 9. 2015 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli

V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl pojišťoven i letiště

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services