Postup při opakované reklamaci mobilu

Zdravím vás. Mám dotaz ohledně reklamace mobilu. Bude to delší, abychom se správně pochopili, tak snad to nevadí. V roce 2016 jsem zakoupila přes Alza e-shop sekundární mobilní telefon, hrazeno elektronickou platbou. Nejsem si jistá, od kdy se počítá záruční lhůta, zda od objednání či doručení, ale ten jeden den nehraje zas tak velkou roli. 11.3.2016: Vaše objednávka bude vyřízena ihned po zaplacení. Platba bohužel zatím nedorazila na náš účet. 11.3.2016: Vaše objednávka se odesílá do AlzaBoxu. 12.3.2016: Vaše zboží právě přistálo do AlzaBoxu. Jde o toto: Hned po zprovoznění telefonu bylo jasné, že nesplňuje udávané parametry - baterie byla pokaždé ihned vybitá. Napsala jsem jim tedy dotaz 16.3.2016: ""Objednala jsem si od vás mobilní telefon Cube1 CardPhone. V parametrech je udána jistá výdrž baterie. Já ho mám první týden nový, nabíjím od začátku zcela správně, tzn. zcela vybít a zcela nabít, tzn. baterii nenamáhám, a přesto mi bez jakékoli manipulace vydrží pouze cca 20 hodin a při poslání 3 SMS a jednoho krátkého dvouminutového hovoru dokonce jen 12 hodin. To předpokládám není normální, když má v hovoru vydržet 3.5-4 hodiny a v pohotovostním režimu x dní. Když mi nevydrží nabitý ani půl dne, tak mi je k ničemu. Otázka je, zda je to šmejd z výroby a stačí vyreklamovat za jiný, nebo zda mají v manuálu mystifikaci a mám chtít odstoupit od smlouvy a tento výrobek již nebrat."" Přizvali si mě na reklamaci (v té době jsem se v těchto zákonech vůbec neorientovala). 17.3.2016 byla uznána reklamace a zprostředkovatel napsal do protokolu, že požaduji výměnu (vyšvihl to tam automaticky bez ptaní) s udáním důvodů, že baterie nevydrží tak, jak by měla. Hned druhý den mi poslali nový mobil. Ale závada byla stále stejná - baterie nevydržela vůbec nic. 14.4.2016 jsem tedy šla na druhou reklamaci. Zprostředkovatel byl tentokrát vstřícnější a já už chytřejší a do protokolu uvedl, že požaduji odstoupení od kupní smlouvy do 6 měsíců od koupi z důvodů reklamace krátce po koupi. Ovšem 3.5.2016 mi výrobce telefonu zaslal zpět s tím, že to vyřídil opravou. V protokolu uvedl, že se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a ježto bylo možno věc opravit, nevzniká mi nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Teď po delší době, kdy jsem chtěla mobil opět použít (jelikož je to mobil pouze sekundární) a naivně zjistit, zda-li se nevzpamatoval, tak jsem zjistila, že je naprosto nefunkční, nelze ho zapnout a vybitou baterií to není - napájí. Nemohl se rozbít, jelikož byl dobře uskladněn a nebylo s ním delší dobu manipulováno, pád či oxidace apod. je vyloučena. Zajímá mě, jak postupovat, jelikož mám ještě čas k vyřízení. 3x stejná vada ani 4x různá vada to není, navíc první reklamaci provedli výměnou, takže se mi počítá vlastně jen ta druhá reklamace provedená opravou. Jenže jsem se dočetla, že k podstatnému porušení smlouvy dojde, když bude jasné, že pokud byste o něm věděli předem, zboží nekoupíte. Takže se ukáže, že nemá vlastnosti, pro které jste ho kupovali nebo které jsou u tohoto druhu zboží zásadní. Nebo vlastnosti, které prodejce sliboval. Jiná porušení smlouvy se považují za nepodstatná. Když bude vadná vyměnitelná baterka v mobilu, bude to jen nepodstatné porušení smlouvy. Při podstatném porušení smlouvy si můžete vybrat, jestli chcete věc opravit, vyměnit, dostat slevu nebo odstoupit od smlouvy a nechat si vrátit peníze. Zajímá mě tedy, pokud baterie nesplňuje kritéria uvedená v parametrech a je integrovaná, tedy vyměnitelná pouze v servisu, jde o mobil jako celek? Jedná se o podstatné porušení smlouvy? A dále, když se ukázalo, že výrobce pravděpodobně mystifikuje parametry, jelikož ani výměna ani oprava nepomohla a událo se to do 14 dnů od internetového nákupu, přestože vyřizovatel napsal do protokolu výměna, vzhledem k paragrafu, že zboží nemá vlastnosti, pro které jsem ho kupovala, neměla bych mít nárok na odstoupení od smlouvy už tenkrát hned? A pokud ano, nelze to uplatnit zpětně? Budu vděčná za každou cennou radu, děkuji.

Otázku poslal/a:  , 13. 1. 2018 22:20

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zcela nefunkční baterii (nebo baterii s velmi nízkou kapacitou) by bylo možné chápat jako Vámi uváděné podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), jelikož kvůli ní není možné mobilní telefon užívat ani k jeho základním funkcím. Baterie je součástí věci dle § 505 občanského zákoníku. Je-li tedy vadná baterie, je vadný celý telefon. Ve Vašem případě však záleží na míře, v jaké skutečná kapacita baterie neodpovídá kapacitě deklarované. Takový nesoulad deklarovaných a skutečných vlastností věci, je možné reklamovat a pokud prodávající v zákonné 30denní reklamační lhůtě nedodá mobilní telefon, jehož baterie kapacitou odpovídá té deklarované, od kupní smlouvy bude možné z téhož důvodu odstoupit. Postupujte tedy popsaným způsobem - mobilní telefon z důvodu nesplnění jakosti reklamujte, a nedodá-li prodávající v 30 dnech nový bezvadný telefon s baterií s deklarovanou kapacitou, od kupní smlouvy odstupte. Co se týče klamavého konání prodávajícího, můžete na něj upozornit Českou obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

17. 1. 2018 10:47

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

19. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

15. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

8. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

2. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

1. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

25. 1. 2024 | Pavla Adamcová

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

20. 1. 2024 | Pavla Adamcová

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

11. 1. 2024 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

21. 12. 2023 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

30. 11. 2023 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

Počet nákupů na internetu každý rok roste. Placení dobírkou je sice na ústupu, ale rozhodně ještě není raritou. A na to spoléhají dobírkoví podvodníci.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

27. 11. 2023 | Jakub Balada | 1 komentářů

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

24. 11. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

31. 8. 2023 | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů

Svět zasáhl výpadek IT systémů. V Česku se dotkl letiště, banky jsou bez problémů

Počítačové systémy napříč celým světem dnes postihl rozsáhlý výpadek. Problém s fungováním...více

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku

Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale...více

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura

Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services